söndag 11 december 2011

Lillasyster börjar också träningsblogga!

Min lillasyster har börjat blogga!
Vi är ganska lika på många sätt, men inte när det kommer till träning kanske :-) Malin har väl ett lite mer sunt och "normalt" förhållande till träning och har inga som helst behov för att landa på mellan 14 & 25 timmar i veckan.

Malin är född 1995 och går första året på Estetiska musiklinjen. Hon har nu bestämt sig för att börja träna och jag har lagt upp ett schema med en bra mix mellan kondition, lågpuls/fettförbränning samt styrketräning. Det i kombination med välbalanserade måltider på rätt tidpunkter, ett minskat sockerintag och att alltid äta frukost skall göra Malin mindre, mer tränad och göra att hon klarar tids-målet på KortVasan i slutet på Februari :-) Det finns även långsiktiga mål mot 2013, vilket jag tycker är fantastiskt roligt med tanke på att man då kommer kunna få chans att se en utveckling.

Just nu ligger hennes schema på 6-8 timmars träning/vecka. Då räknas ex. långa promenader in i träningstiden. Malin har problem med ett knä vilket jag också tagit hänsyn till när jag la upp programmet. För att testa på hur det känns att springa med knät har jag exempelsvis satt upp henne på ett löppass i veckan, där hon springer i 5 minuter för att så gå fort i 10. Detta upprepas 5 gånger.

Kort och gott kommer jag bli lite som Malins personlige tränare. Malin har tidigare fått smaka på hur det är att ha mig med genom ett par brännande smärtsamma gympass tillsammans men nu skall det bli mer på "heltid" som jag hjälper henne.

Personlig träning är något som jag har varit intresserad av länge. Dels det här med att motivera människor och pusha andra till positiv förändring. Det här är något jag kommer utveckla och grävare djupare in i i framtiden och Malin blir mitt första offer... ;-)

Jag & Malin på Speedway GP i Polen.

På väg upp till stugan i norska fjället. Snöskoter är ända sättet att ta sig upp där på vintern :-)

Och så på speedway GP i Danmark :-)

1 kommentar:

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.