söndag 13 maj 2012

Experiment Proteinpulver .

Så, efter ungefär en veckas användning av One Whey kan det fastslås att det finns goda proteinpulver. Nu återstår den här delen med hurvida det fungerar eller inte, därför tänkte jag ha ett litet proteinpulvers-experiment som jag kommer dela med mig av här på bloggen =)

Jag har köpt 2kg One Whey-pulver, vilket enligt beräkning kommer ta slut någon gång om 2-2,5 månader, vilket också är tidsrymden som experimentet skall pågå. Under den här tiden skall jag köra vissa tester på migsjälv, både styrketester men också lite löp/rullskidtester för att se hur kroppen förändras med pulvret.

Muskelbyggnaden kommer också bli en del, och till det använder jag bilder. En före bild, en halvvägs-bild efter lite över en månad och en efter-bild när experimentet är klart.

Jag kommer inte använda pulvret efter alla pass utan först och främst efter långa distanspass (2,5-4h) och efter styrketräningen. Nu kör vi! =)

Före-bild ryggtavla.

Före-bild högerarm.

5 kommentarer:

  1. Hej,
    Intressant blogg, kul att läsa. Du verka har en jäkla självdisiplin, önska jag hade mer av det.

    Fundering på din test med proteinpulvret. Du som äter väldigt vettigt borde väl då även testa ett par månader med att bara äta mat, och inget pulver för att där se om det har någon effekt. Fast det kanske du redan har gjort?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Erika! Tusen tack för komplimangen =)

      Jag har aldrig ätit någon form av kosttillskott/proteinpulver tidigare faktiskt, så egentligen kan man kanske säga att jag har gjort det du beskriver hela tiden. De muskler jag har på bilderna har jag fått helt utan pulver, och de skidresultat jag nått har jag nått utan tillskott =)

      Har testat på pulver någon enstaka gång sådär, men eftersom allt smakar värre än t-röd har jag inte velat fortsätta eller göra någon utvärdering på hur det skulle fungera på min kropp. Det var först när jag hittade One Whey som, blandat med mjölk, smakad godis-gott som jag bestämde mig för att ge det ett försök och se om det skulle göra någon skillnad i muskelmassa & muskelkvalité =)

      Radera
  2. Spännande experiment, blir kul att följa utvecklingen! Låter ju också mycket bättre med proteinpulver än t-röd. :)

    SvaraRadera
  3. Okej, då blir det intresant och se vad du får fram för resultat.
    Har själv ätit lite proteinpulver i olika omgångar, men vet inte om det gjort någon skillnad, svårt att vet hur det hade varit om man inte åt

    SvaraRadera
  4. Jag kör One Whey ger riktigt bra resultat och som du redan vet så är det världens godaste proteinpulver :)

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.