måndag 29 oktober 2012

En vanlig dag .

Fick en fråga från Johanna för ett tag sen som jag helt missat, och eftersom fler frågat samma sak i det sista tänkte jag göra ett inlägg av det hela =)
Det här med vanliga dagar är väldigt olika beroende på vilken del på året det är.
I somras såg en vanlig arbetsdag ut som så att jag gick upp kring 05:30, åt frukost, tittade på nyheterna och stack ut på antingen löpintervaller, rullskidintervaller eller distanspass. Sen kommer jag hem igen mellan 08:30 och 09:00 och hinner med en snabbdusch innan jag skyndar iväg till jobbet. Sen jobbar jag till 16 och sticker ut på träning igen en halvtimme senare =)
Tomas är väldigt sällan hemma under sommaren. 2 dagar i veckan om man har tur och bortrest 1-2 veckor om man har otur =) . Så de dagarna han är hemma försöker jag antingen planera in en vilodag eller så kör jag kanske ett längre pass på morgonen och kommer hem så vi kan vara tillsammans under kvällen =) Om jag har en vecka med lite mindre mängd-träning händer det också att jag hänger med till Polen och tränar i Gdansk.

Under mina semesterveckor där jag kunde ösa på med träning utan att tänka på jobb gick jag upp runt 7 på morgonen, stack ut på träning vid 08, kom hem vid 11, la mig och sov eller vilade 2-3 timmar innan jag började förbereda för att ge mig ut på nästa 3timmarspass. Kom sen hem, käkade så mycket jag orkade och slöade fram tills 8-9 på kvällen när jag gick och la mig. De här veckorna hann jag inte med mycket annat än att vila, träna och äta.

Under vintern ser det väldigt annorlunda ut. Då är Tomas hemma hela tiden och kan hjälpa mig så vi får mer tid tillsammans, han följer också med på läger, träningar osv =) Sen släpper man upp träningen på vintern och istället för 2-6 timmar om dagen blir det 2-4 vilket i sig själv ger mycket tid över till annat. Utöver det kör man tävlingar varje helg vilket gör att man får lite mer vilodagar. Det som blir mest nedprioriterat i hela baletten blir tyvärr vänner. Jag är inte nära vän med någon annan som skidsatsar och de vänner jag har hemma i Anderstorp och runtomkring lever ju helt andra liv än det jag gör, så det blir ofta svårt att få ihop och kräver en hel del planering i förväg när vi skall träffas. Antar att det hade varit en av de stora fördelarna med att flytta norrut - att andra delar samma liv och samma intresse, samt att ha någon att träna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.