måndag 8 oktober 2012

Träning på Nässjös rullskidbana, Swixkatalog & utökat sammarbete med Pölder Sport .

De sista månaderna har jag tagit en liten internetpaus.
Det har varit extremt skönt att slippa uppdatera bloggen, och märktes direkt att träningen blev bättre och hamnade mer i fokus när det inte skulle tas bilder hit, osv.
Men samtidigt är det roligt att dela med sig av träning och av sina pass så jag kommer absolut fortsätta blogga, men jag kanske tar en vecka ledigt från skriveriet här och där ;-)

Jag tog också en paus från att dela min träning på FunBeat, och fortsatte att bara skriva in den i min "riktiga" träningsdagbok, gjord av pärm och papper. I vanliga fall skriver jag  Det gjorde att många trodde jag slutade träna men så är det alltså inte :-) Det jag vill dela med mig av min träning skriver jag här, och jag uppskattar inte när man printscreenar mina veckor och lägger upp på bloggar och sociala forum, och skulle vilja be "er" sluta med det. Hade jag velat att varenda en skulle kunna läsa om allt jag skriver på FunBeat hade jag inte haft en stängd användare :-)

Under de här två månaderna har mycket spännande saker hänt.
Bland annat var jag och tränade med Oskar i Nässjö på deras rullskidbana för några veckor sedan. Banan var kanonfin! Både stigningar, utförskörningar och lite flackare partier. Och kring hela den 5km långa banan finns elljus så det är perfekt nu i höst när det blir mörkare på eftermiddagen och man inte är sugen på pannlampa och landsvägar.
Efter träningen satte vi oss ner och pratade lite om den framtida åkningen, träning och jag passade på att ställa alla frågor jag haft om pulsnivåer under intervallträning.



Efter träningen gick bilen vidare mot Pölder. Där hade de fullt upp trots att det är månader kvar till säsongen startar :-) Vi blev bjudna på kaffe, i mitt fall varm choklad, medan vi diskuterade den kommande säsongen, skidskvaller, lite cykling och vårt sammarbete framöver :-) Jag blev extremt glad när de sa att de ville utvidga vårt sammarbete! Jag är enormt stolt över alla mina sponsorer och väldigt glad åt alla som hjälper mig med satsningen, men det är klart att det blir lite extra speciellt när just skidfolk har en tro på att man kan bli väldigt duktig och vill satsa på en :-)



På tal om sponsorer har vi även varit runt hos de andra företagen som hjälper mig och pratat om kommande vinter och alla sponsorer har valt att vara kvar till samma utsträckning, eller valt att hjälpa till ännu lite mer :-) Väldigt roligt!


För några månader sedan fick jag ett mail från Swix som undrade om jag hade några fina bilder på min dräkt - de tyckte den var så fin att de ville ha med mig i sin nya katalog! :-) För någon vecka sedan kom katalogen ut både på nätet och i handen och där var vi; en massa meriterade skidåkare - & jag :-)



Det har som sagt varit riktigt skönt med en längre paus från blogg och internet, men nu skall det bli mer skrivet här framöver. I eftermiddag väntar ett distanspas på rull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.