fredag 29 mars 2013

" 100,4% av graviditeten har gått "


Så blev det övertid i alla fall.
Vi hade beställt bebis tills igår, men här sitter man nu och väntar fortfarande. 
Förra veckan var en bra vecka och jag fick till pass på Thorax Trainern och lite styrka. När jag inte har tvingat migsjälv ut i hemmagymmet har jag organiserat och städat varenda skåp och vrå av huset. Det är sällan jag sitter still, jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt.
Men nu finns inget kvar att göra här hemma, och med ett ben som knappt vill gå promenader är det inte så lätt att vara aktiv längre heller. Så vad gör man? Jo, man väntar. Och väntar. Och städar. Och väntar. Och städar lite till (fastän det inte varit smutsigt här hemma sen man slutade jobba för ett par veckor sedan..).

Av och till går man och väger sig för att se om man passerat 90kg's sträcket än. 
Det är för mig en gåta hur man kan gå upp så här mycket i vikt under en graviditet fastän man inte gör annat än äter nyttigt och rör på sig. 



Ibland går man in på Ski Classics hemsida och ser om det finns några roliga nyheter att ta del av. På tal om Ski Classics anmälde jag mig till finalen av Ski Classics för 2014 idag - Årefjällsloppet på 75KM :-) Ett riktigt tufft lopp som jag ser fram emot och tror kommer passa mig väldigt bra. 

Storslagen målgång av bröderna Aukland i Årefjällsloppet 2013.


När man har läst alla bloggar, nyhetssidor för längdskidor samt barnbloggar man kommer på så kollar man mailen. Idag låg där ett riktigt, riktigt trevligt mail från Ulrich på Thorax Trainer som skrev att min träningsvideo från v36 är den mest sedda videon de någonsin lagt upp på sin Facebooksida. 7 000 träffar har den så långt! Häftigt :-) Ser fram emot att göra fler videor utan magen.

Och slutligen spenderar man lite tid med att svara på sms från nära och kära som undrar om det blivit någon bebis än. Mycket håller jag hemligt, men jag lovar, när bebis kommer lär ni märka det.. :-)

Glad påsk på er!
Våra påskharar :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.