lördag 31 augusti 2013

55 träningstimmar i Augusti.

Så har även Augusti passerat och det här känns som en månad där träningen lossnat en aning. Jag har bla gått från att inte orka hålla uppe kroppen i chins/dips-ställningen till att klara 12 riktiga dips (tror jag, experten var inte hemma och kunde därför inte kontrollera men av det jag lyckades filma såg de i alla fall ordentliga ut) och 1,5 breda chins...  Man får vara glad för det lilla ;-)

Jag har också kunnat köra de första ordentliga stakintervallspassen sen förlossningen. Löpningen har också gått framåt, även om jag sällan är ute på längre rundor än 1,5 timme med tanke på att mina knän inte håller så bra för asfaltslöpning. Ser fram emot att Tomas kommer vara hemma lite mer framöver så jag kan få komma ut i skogen igen. Jag har försökt ta med Charioten ut på elljusspåret men lillchefen har totalvägrat eftersom det guppar så mycket.

Den här veckan har fokus legat på rullskidor. I Tisdags lånade Charlies mormor honom och tog med honom ut på en promenad medan jag körde stakintervaller på tvåor. 10min x3 är mitt nya favoritpass. På eftermiddagen åkte vi till Vetlanda för att titta på när Tomas körde mot Västervik.

I Onsdags skulle Charlie få sitt 5månadersvaccin så egentligen hade jag inga förväntningar om att få till någon träning den dagen men det gick faktiskt över all förväntan. Vi var ute och joggade en timme med Chariot'en efter vaccineringen och sen tog vi det lugnt hemma i huset fram tills kvällen när Tomas kom hem. Då åkte hela familjen upp till mina föräldrars hus där vi skulle ha rullskidträff med tjejerna som går på AOK's skidträningar på vintern.


Charlie vs rullskidor 1-0
Efter att ha rullat omkring lite på parkeringen och pratat lite rullskidteknik åkte vi tillbaka till huset och åt hamburgare som pappa grillade. Sen gav jag mig ut på ett fantastiskt fint stakpass till och från Kulltorp. Kulltorpsvägen är väldigt kuperad och sen de bytte asfalt har det blivit en av mina favoritrundor, just eftersom man kan få så mycket stakning i motlut. Efter stakfesten åkte jag hem till mina föräldrar där Charlie och Tomas befann sig, duschade och blev bjuden på norska kardemummavåfflor av min fina mamma.

Tomas skulle åka vidare till flygplatsen på Torsdag morgon vid halv nio så för att försäkra mig om att få till ett träningspass på rullskidor den dagen gick jag upp strax innan 5, åt en snabb frukost och gav mig sen ut på ett kort distanspass på 1:30. Det var över ett år sen jag kom hem från dagens första träningspass innan klockan halv 8 på morgonen, men förhoppningsvis får jag snart göra det igen. Jag älskar att gå upp tidigt och träna i den friska höstluften! Resten av Torsdagen spenderade jag med att leka med Charlie, storhandla (man kan använda Chariot-vagnen till väldigt mycket har jag märkt) innan jag tog med mig C ut till utegymmet för ett styrkepass framåt kvällen.



I Fredags var det dags för SM i speedway i Vetlanda, tillika vilodag, och idag har jag bara tagit en långpromenad med Charlie i det fina vädret. Med tanke på att det vankas rullskidtävling (PÅ TÄVLINGSHJUL!) i morgon känns det inte direkt fel att hålla igen lite på krafterna.

Det skall bli spännande att tävla i morgon, spännande och väldigt läskigt. Tävlingsarrangörerna har utlovat lättåkt bana utan varken tvära svängar eller branta utförskörningar så jag hoppas att de håller det dem lovat.

Jag har inga större mål inför morgondagen. Jag kommer köra på så gott det går, sen får vi se hur långt det håller. Som det ser ut nu är det tre andra anmälda i D21 och om de kommer till start är mitt mål att inte komma sist. Pallen hade varit trevligt men det får väl mer ses som något drömmål. Jag fick ett trevligt meddelande av Sandra Hansson på Instagram i morse och om hon kommer till start är målet att inte hamna mer än 37 minuter efter henne (som jag var i Alliansloppet förra helgen). Sen kan man ju lägga till de ständigt återkommande målen: inte krascha, inte ramla, inte bryta kroppsdel/stav, inte dö osv ;-)

4 kommentarer:

  1. Thomas verkar inte vara hemma så mycket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte jättemycket under säsongen, tyvärr. Denna veckan körde han i Polen i Söndags, England måndags, Sverige Tisdags, hemma i 12 timmar på Onsdagen, England Torsdags, Sverige Fredags och så Polen i morgon igen.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Härligt och se att du inspirerar kidsen. Du är ju en fantastisk förebild :) Hoppas vinter blir kanon och att hela familjen får vara friska

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.