torsdag 20 februari 2014

På plats i Orsa.

Igår strax efter 9 på morgonen åkte jag, min lillasyster Malin och Charlie mot Dalarna. Charlie, som i somras chockade oss med att sova 2 x 4timmar när vi åkte upp till norska fjällen, var lika fantastisk att ha att göra med den här gången och sov nästan hela vägen till Mora. När vi kom fram åkte vi direkt till Vasaloppsmässan för att hämta ut lite nummerlappar och titta i de olika montrarna.

Charlies första, men garanterat inte sista, Vasaloppsmässa!

Min bacillskräck och min torgskräck var båda väldigt nöjda över att vi gjorde det här när det var minimalt med folk i tältet. Särskillt trevligt var det såklart att träffa grabbarna från Thorax Trainer som ställer ut på mässan i år igen :-) Med sig har de både en TT fläktmodell och en TT magnetmodell. Så ni som skall dit - passa på att stanna till hos ett trevligt dansk gäng och testa världens bästa stakmaskin! De speciellt intresserade har ju nu även en ypperlig chans att testa skillnaderna mellan magnet- och fläktmodellen.


Thorax-montern. Fläktmodellen till höger och magnetmodellen till vänster.

Sandra eller Charlie?

Några som också ställer ut på mässan är min gamla arbetsplats Sport Atlas :-) I höstas tog de över produktionen och försäljningen av JACA spårutrutsning och till Mora har de tagit med sig allt man kan tänkas behöva för att få första klassens skidspår. Bland annat tillverkar och säljer man snöuppsamlare som gör att man kan få spår bara man har 4-5cm snö. Något som klubbarna i södra sverige verkligen borde titta lite närmare på :-)

JACA spårutrustning på Vasaloppsmässan

Idag har vi tagit det ganska lugnt. Jag fick skjuts till Oxberg och stakade mellan Vasslan och Mora idag på förmiddagen. Jag la ett kort fäste på skidorna som jag körde Åkulla med i Söndags men bestämde mig efter bara någon kilometer för att staka till Mora. Inte det smartaste så här tätt inpå TjejVasan kanske men ett bra val inför Vasaloppet nästa Söndag. Det var hur som helst trevligt att få vara ute i spåret och väldigt skönt att slippa allt vad varvbanor heter. Tänk att bo här uppe och kunna åka ut i Vasaloppspåret och träna varenda dag!

När jag kom till Mora gick jag bort till Vasaloppsmässan och åt lunch med mamma, Malin och Charlie. Sen for vi tillbaka till vårt boende i Orsa och här har vi tagit det ganska lugnt nu under kvällen. Lekt, badat, ätit lax och tittat på mumintrollen :-)

Ett tips till alla som tränar eller tävlar med varm dryck! I det här vätskebältet från Salomon har flaskan ett termoöverdrag som gör att drycken inte blir kall eller fryser till is :-) Flaskhållaren är även gjord i ett lite hårdare material som gör att det är lätt att få i flaskan vilket är en stor fördel under tävling.

När blev min lilla, lilla, lilla (sa jag lilla..?) bebis så här stor?!

Idag var jag pigg här. Det lär jag inte vara på Söndag om en vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.