söndag 16 mars 2014

DNS i Birken av två olika anledningar.

Birken blev alltså inställt igår, men jag var inte en av de åkarna som stod i Rena och var ledsen över det. När vi åkte upp i Torsdags började jag känna mig lite hängig. Lagom till vi kom fram till Lillehammer hade influensan lägligt nog brutit ut helt. Frossa, feber, muskelvärk, spänningshuvudvärk och annat mysigt kom smygandes och jag insåg ganska fort att det inte skulle bli någon tur över fjället för min del. Fredag morgon åkte vi hem till Anderstorp igen. Det var riktigt ledsamt att åka ifrån ett soligt, snötäckt Lillehammer utan ett moln på himmeln för att komma fram till ett Anderstorp i ösregn och utan snö.

Igår morse laddade jag istället kaffemaskinen och ställde in mig på att se loppet från tv-soffan. Men det blev ju som ni säkert vet inget lopp. Man skulle kanske kunna tänka sig att det skulle kännas lite bättre för min del då, eftersom jag ändå var sjuk, men jag hade verkligen sett fram emot att se det på tv. Särskillt eftersom damerna skulle få starta en hel halvtimme före herrarna.

Under inlägget under det här fick jag frågan om vad jag tycker om att det blev inställt. Jag tycker nog det var väldigt tråkigt och lite underligt. Det jag tyckte var mest försvånansvärt var att man inte släppte iväg eliten. Jag förstår på ett sätt att man inte vill ha ut 13 000 motionärer på olika fysiska nivåer  men eliten är löjligt vältränade och hade nog klarat av det aldelles utmärkt. Sen trodde jag faktiskt att hela poängen med de där obligatoriska artiklarna i ryggsäcken ska finnas där beroende på att det kan blåsa uppe på fjället...
Sen är det såklart väldigt enkelt att sitta här dagen efter och tycka att det borde ha körts någon form av tävling. Hade man släppt iväg åkare och det börjat blåsa mer uppe på fjällen hade utslaget kanske kunnat bli väldigt illa. Jag tycker mest synd om alla de som rest långt för att kunna delta. De som flugit till Norge från Kanada bara för loppets skull, till exempel.

För min del så vet jag inte riktigt om säsongen är slut nu eller om jag har ett lopp kvar. Idag vaknade jag upp med ett bäcken som är snett igen. Den här gången utan att jag egentligen gjort någonting. Det har bara blivit snett. För fjärde gången den här säsongen. Jag skulle ge mycket för att ha en kropp som fungerade på samma sätt som innan graviditeten..

2 kommentarer:

  1. Merkelig at det ble avlyst? De avlyser ikke et løp med 17000 utøvere hvis været ikke er skikkelig dårlig..."løjligt væltrænad" eller ikke...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så här i efterhand kan man väl säga att det var ett sådär beslut eftersom många gick ändå & tyckte det var en kanonfin tur? Vi hade flera i vår klubb som åkte ändå, som inte hör till de mest vältränade, och som inte tyckte det var några problem alls. Men som jag skrev så förstår jag samtidigt arrangören eftersom man inte kunde veta det på förhand, så du kan ju tagga ner lite lilla herr Anonym.

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.