fredag 22 augusti 2014

Att träna från en båt.

När jag kom hem från Bolmen hann jag bara vara hemma ett par dagar innan det bar av igen, den här gången mot Norge. Men inte för ett träningsläger utan för en resa tillsammans med större delen av min svenska släkt. Farfar fyllde 90 år tidigare i sommar och har i många år pratat om att han skulle vilja åka Hurtigruten. I vintras bestämde vi oss för att förverkliga hans dröm och bokade en resa mellan Bergen och Tromsö. Det blev en heeelt fantastisk resa och jag är så tacksam över att ha fått följa med och uppleva den fantastiska naturen längs norges kust. Även om jag får erkänna att jag många gånger tyckte det var synd att bara få uppleva fjällen från en båt och inte med löparskor på toppen av dem ;-)
Men träningsmässigt blev det faktiskt inte så pjåkigt. Båten hade ett gym med en hel del fria vikter, en alltiallo-maskin för styrka och utöver det ett löpband, en variant av stairmaster och en cykel. Jag har varit lite dålig på att styrketräna nu ett tag när gymmet i Vetlanda har haft sommartider så det var välbehövliga styrketimmar som avverkades.

Liten tuss på Landvetter.




I Bodös hamn

Gymmet på Hutigruten Midnatsol

Gympass med syster, pappa, och faster.




Bastu med utsikt över fjäll och vatten :-)


Tromsö sett från fjellheisen.

När vi äntligen kom hem efter en lång resdag i förrgår bar det av direkt hem till Vetlanda. 12 timmar senare bar det av mot Trollhättan där jag i skrivande stund befinner mig. Igår byggde jag och Elisabeth upp Salomons tält vid Alliansloppets målområde och sen såg jag Alliansloppets sprinttävling. Idag kommer jag vara lite till och från i Salomons tält och i eftermiddag skall vi se Alliansloppets backrace som går av stapeln i samma backe som man inleder lördagens lopp med att köra upp för.
Ni som är här får jättegärna komma förbi tältet och hänga lite i våra solstolar, få fina giveaways och testa Salomons nya revolutionära skejtpjäxa; Salomon Carbon Skate Lab :-)

Salomon Carbon Skate Lab!

Snygga Salomongiveaways :-)

Giveaway-armband


Annika Löfström, Jimmie Johnsson och Elisabeth i Salomon-montern

Rickard Tynell och Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.