fredag 8 augusti 2014

Att träna vid en sjö.

Kan inte förstå att det är nästan en månad sedan jag skrev här sist! Tiden går verkligen fort när man har roligt (..och har börjat jobba igen, har barn, skall träna etc ;-)).

Den senaste tiden har träningen verkligen gått bra. För några dagar sedan noterade jag över 70 träningstimmar under de senaste 30 dagarna på FunBeat, vilket är det mesta jag tränat under en och samma månad sen Charlie föddes. Det är inte det mesta jag tränat någonsin under en månad, men det är det mesta jag tränat på en månad där jag haft en hög andel kvalitetspass. Förutom de 11 dagarna i Norge som bara innehöll ett renodlat intervallpass och några få A3-ryck i slutet på längre distanspass så har jag kört mellan 2-4 kvalitetspass i veckan. Intervaller har aldrig riktigt varit min grej men genom att tvinga mig själv att köra fler intervallpass har det liksom blivit min grej och nu ser jag faktiskt fram emot dem! :-)

När vi kom hem från Norge spenderade vi några dagar hemma i huset innan det bar av igen. Då mot sjölivet ute vid Bolmen. Trots att det inte finns jättemånga olika rundor att åka på rullskidorna och inte jättemånga ställen att springa på så väger naturen, utsikten och det faktum att man kan slänga sig i sjön efter alla pass upp för det.

I Onsdags körde jag distanspass löpning på morgonen, intervaller på eftermiddagen och ett brutalt styrkepass med Tomas på kvällen när Charlie lagt sig. Det är lite komiskt, att när jag och Tomas inte setts på över 1,5 vecka och har en enda kväll tillsammans - så tränar vi :-) Igår körde jag 2,5 timme stakning på morgonen och 2,5 timmes intensivt kajakpaddlande på eftermiddagen. Jag kände det redan igår, att det skulle göra ont idag, men det jag antog var inte ens i närheten av hur ont det faktiskt gjorde. Så idag har jag haft en välbehövlig vilodag med massor av barnbus och kaninmys.


Intervaller.

Mysdistans på snabba Elpex Evolution V :-)





Igår fick Tomas mig att göra 60 powersnatch'es med 20kg, och sen 60 av något axelpressliknande. Också det med 20kg.  Det kändes idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.