tisdag 6 januari 2015

Smålands vackraste konstsnöspår finns i Landsbro.

Idag är 4e dagen med träning. Kroppen är, såklart, påverkad och det krävs inte så mycket för att den skall bli trött.

Första passet efter sjukdomen blev ett löppass med 10 sprintintervaller. Dagen därpå skruvade jag ihop Thorax Trainern som varit iväg på lite service & körde ett riktigt kräkpass. 1minut lugnt & 1minut A3 x10. 

Igår hade jag lite känningar i benhinnorna så då var jag, Tomas & Charlie ute & gick i 2:15 för att i alla fall röra lite på oss nu när vi äntligen har lite sol. Tror promenaden gjorde sitt för benen också för idag känns det mycket bättre. 

Löpning mer Charlie för 4 dagar sen. Etixx Recovery Shake smakade gott när jag kom hem efter passet.



& idag var det äntligen dags för snöpremiär. I Landsbro var det helt fantastiskt vackert. Sol, ett par minus & jättefina spår. Jag körde en kvart på tejp innan jag bytte till ovallade skidor för att staka. Det var riktigt jobbigt men jag tror att det är viktigt att slita sig igenom några stakpass nu i början för att det skall lossna och komma tillbaka. Jag har blivit mer & mer för stakningen & märkte tydligt idag att det passar mig bättre än att gå med fäste. 

Det blev bara en timmes åkning idag men det känns som att det får räcka såhär i början. Kanske bra att försöka hålla sig någorlunda pigg tills på lördag också.. Då blir det nämligen tävlingspremiär: skiathlon 5km klassiskt + 5km skejt i Landsbro. Det skall bli kul att se hur fort jag kan åka som otränad! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.