fredag 27 mars 2015

Fin dag i Vålådalen.

Har haft en jättefin dag i Vålådalen. Först en kaffe på fjällstationen i väntan på att täten på Årefjällsloppet 3.5 skulle köra ut på sista milslingan. När vi tillslut åkte hade vi stenkoll på tävlingsåkarna så vi hade säkert inte varit i vägen för täten heller men det kändes lika bra att låta dom passera ifall ifall. Det här är kanske något som fler lag borde ta efter, för när vi kom tillbaka från passet hörde vi många åkare som gått i mål prata om att åkare från välkända ski classics pro team hade varit ute och testat/tränat och skrikit ur spår till de som var med och tävlade...

I och med dagens tur har vi åkt 60% av morgondagens bana och det känns skönt att ha hyfsad koll i alla fall. Milslingan är ganska kuperad till en början men blir sedan lite mer "lagom kuperad". Men det är i stort sett inga stakpartier och banan är väldigt kuperad med en hel del utförskörningar, tvära svängar och hårnålar. Antigen är det lite/mycket uppför eller lite/mycket nerför. Mer världscupinspirerad än långloppsinspirerad så alla tradåkare som är här kommer trivas som fisken i vattnet ;-) Hade jag varit i bra form hade jag nog också trivts väldigt bra men just nu känns målet att bara ta sig runt som mål nog.

Vi fick Etixx Isotonic och glada tillrop från alla som stod i sista vätskekontrollen.


Malin på G mot mål i Årefjällsloppet 3.5!

Efter vårt lilla träningspass blev det lunch på fjällstationen innan vi åkte tillbaka till Åre och lämnade in skidor till Jonas. Jag har inte testat någonting utan valde utifrån hur skidorna har gått i liknande fören tidigare. Jag tycker att det är väldigt skönt att slippa testa på tävlingsdagen och det är jätteskönt att jag äntligen fått sån koll på mina skidor att jag kan välja utifrån tidigare erfarenhet.


Jonas jobbar på i Daehli-huset :-)
Fördelen med elitledet är att man får en fin nummerlapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.