måndag 23 mars 2015

Mysig helg i Anderstorp.

På G hem till mormor och morfar!
Under helgen som gick var jag och Charlie i Anderstorp. Min lillebror Axel som bor i Lund var också hemma och hälsade på och Charlie var mer än lovligt nöjd över att det fanns hela fem personer som ville leka och busa med honom. Det blev en helg med jättefina fartpass för min del och mycket lek och bus för Charlies del. På Fredagen körde jag långa stakintervaller, 2x10min och 1x13min. På lördagen ett fartlekspass med lite spontanintervaller och impulser där jag avslutade med en 4km-tävling med mig själv. Jag har inte lyckats få fram de exakta snitthastigheterna eller den totala tiden men de gånger jag tittade på klockan när jag körde låg jag mellan 02:35 och 02:45min/km. Igår körde jag ett kortare distanspass på drygt 2h. Jag valde en av de mest kuperade rundorna jag kan för att väcka diagonalåkningen till liv inför Årefjällsloppet nu på Lördag.


Charlie fick äntligen träffa sin favoritpälsboll Smultron igen.
Den här veckan blir det ganska lugnt med träningen. I morse körde jag ett helvetesjobbigt 5000-meterstest på Thorax Trainern och i morgon + Onsdag blir det vila inför helgens lopp. Jag ser fram emot Årefjällsloppet med lite skräckblandad förtjusning. Mitt enda mål är att ta mig i mål, och med tanke på att jag inte gjorde det förra året räcker nog det som mål ;-) Ibland kan jag känna mig lite stressad över att jag måste åka snabbt och måste åka bra men inför Åre känner jag bara att det skall bli så otroligt roligt att få tävla. Jag har haft mycket otur det senaste halvåret men är så tacksam över att jag fått vara frisk nu i ett par månader och faktiskt kunnat träna på riktigt bra. Jag känner mig förberedd och kommer vara jätteglad hur det än går :-)

Ett 5000-meterstest på Thorax Trainer tar drygt 40 minuter. 10 minuter uppvärmning, 20 minuter för testet och 10 minuter för att sitta och försöka återuppliva sig själv på badrumsgolvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.