tisdag 30 augusti 2016

We've been doing squats .

Måndag är squatsdag! :-)
Idag frångick vi det "vanliga" 5x5 backsquats + 3x4 frontsquats-upplägget och inledde med:
- 10x10 backsquats
- 5x5 frontsquats
- 3x3 overheadsquats

Backsquatsen körde jag på 66% av max, förutom de två sista set'en där både jag och Ida körde på 73% av max. Tanken var att ligga på samma procent på frontsquaten men det slutade med att vi gick all in och körde de första fyra set'en på 75% av maxvikt och den sista på 83%. 

Overheadsquat har jag knappt sysslat med det sista halvåret så där fick jag testa mig lite fram. Det är otroligt mycket teknik och det känns som det är tekniken som sätter stopp för att jag ska kunna ha på tyngre vikt och inte styrkan. Där körde jag mina treor på 42,5 och 45kg. 


Efter våra squats blev det chinsutmaning 1-10 :-) går till på följande sätt: person A hoppar upp i riggen & kör en chin. Person B hoppar sedan upp och kör en. När alla kört en var hoppar person A upp igen och gör två, sen gör person B två och så fortsätter det tills man antingen inte klarar mer eller tills man gjort alla 10 varv (totalt 55 chins). 

Avslutningsvis körde vi 20x3 fällkniven/jackknife (bålstyrka). Jag körde istället 20x3 GHD-situps.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.