måndag 16 augusti 2010

Tränings- och Bloggstart

Hej på er!

Jag heter Majken, är 19 år men med 20-strecket precis runt hörnet och det här är en blogg jag har startat upp i syfte att låta er följa med mig på min väg mot en plats i långloppsvärldscupen i längdskidor. Jag har åkt skidor sedan jag var i 3års åldern men det var först efter mitt första Vasalopp 2009 som jag kände att det här är något jag både vill satsa på och har möjlighet att lyckats med :-)

Idag har den riktiga träningen dragit igång igen efter några veckors semester på halvfart och det känns både skönt och roligt att dra igång på riktigt igen. På Onsdag skall jag ut och testa nya rullskidor (Atlas) och på Fredag börjar jag på ett nytt träningsprogram, där det finns mer löpning inlaggt. Ett program jag skall följa fram tills dess att Tjej Lidingö är sprunget :-) Tjej Lidingö som förresten är min sista distans i TjejKlassikern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.