tisdag 22 februari 2011

it keeps me in a soft slumber where it's easy to pretend that I'm above all earthly dramas. all the curses, all the karmas .

Så nu var det ett tag sen : )
Den sista veckan har jag varvat intensiva pass med lågintensiva långpass, det längsta 4 timmar. Jag har fått lite småirritationer i armbågarna och antar att det beror på de långa passen. Men det är sånt som kroppen vänjer sig vid tillslut. Minns när jag började gå upp till att träna 3milspass för 1,5 år sen och fick ont i handlederna i princip hela tiden och var säker på att jag aldrig skulle kunna träna långpass.Men här står jag nu och har inga handledsproblem what so ever.
Så morgon har jag planerat ännu ett 4timmars pass som blir det sista innan tävlingsvilan inför Tjejvasan på Lördag. Fungerar det inte på grund av hals (ja, nu är den irriterad igen) & armbågar tar jag vilodag en dag tidigare istället : ) Det är viktigt att lyssna på kroppen. Annars är allting jättebra! Idag körde jag gym & styrka med fokus på ben på morgonen och ett väldigt intensivt intervallpass i backe på kvällen.

Annars har jag något jätteroligt som jag skulle vilja berätta! Men jag får inte. Än. Men det har med skidåkningen att göra, och det är verkligen en jättestor grejj. Som det ser ut nu kommer jag kunna skriva mer om det efter Vasaloppet, när allt är lite mer klart & bestämt.

igår hade klubben årsmöte och då fick jag mina klubbmästarplanketter från 2009 & 2010. & i morse drack jag en glad kopp kaffe : )

i lördags fick jag besök av mysNisse när jag gick hem från gymmet & på kvällen hade jag 'viloeftermiddag' så vi åkte och bowlade (jag vet inte om det framgår att det här med att bara vara hemma och ta det lugnt inte riktigt är min grejj?)

jag fick en kopp med mitt hjärta på av mitt hjärta & gjorde ett hjärta i det .


Och tillslut: ett musiktips .
Abdomental - 22

(egentligen är hela 'Flux'-albumet ett enda stort musiktips.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.