måndag 7 februari 2011

.svar på era frågor


Anonym:

Jag har en fråga, hur orkar du träna så mycket? Är det alltid roligt? Hur gör du för att vara motiverad hela tiden?


Svar: Angående det med att orka så är det nog en fin balans mellan träning/kost/vila och allmänt välmående. Jag tycker jag har en bra balans och så trivs jag väldigt bra med livet i allmänhet och jag tror sånt är viktigt. Men nej : ) Det är absolut inte alltid roligt, även om jag har väldigt få dagar med inplanerad träning där jag inte vill träna. Jag har snarare svårare för att ta ut vilodagar. Men visst finns det dagar när man inte vill träna, absolut! Men det fungerar liksom lite på samma sätt som med jobb för "vanliga" människor. Jag tror inte att man alltid är lika motiverad att stiga upp och åka till jobbet men man gör det liksom ändå, för att man vill ha ut en lön varje månad. Det fungerar på samma sätt med träningen för min del. De dagarna jag inte vill så gör jag det ändå, för jag vill bli bättre och vill vinna.


Anna:

Grattis! Jag har en fråga, hur tränar du på sommaren? Bara rullskidor? Lycka till med resten av säsongen!


Svar: På sommaren gör jag det mesta : ) Jag cyklar, springer, orienterar, simmar, åker rullskidor, paddlar osv osv osv. Det finns galet mycket roliga sommaraktiviteter faktiskt! Och för mig är det viktigt att man gör sånt man tycker är roligt, särskillt när man inte kan träna det man egentligen tävlar i. Och så försöker jag alltid anmäla mig till några cykellopp/löplopp för att det skall bli roligare att träna. Allt blir ju roligare om man har något att träna till inom det man tränar : )

Att löpträna i Juni för att vara en bättre skidåkare i November kan vara lite halvjobbigt för motivationen och huvudet, men att löpträna i Juni för att ex. springa Lidingöloppet i September är ju mycket roligare : ) I sommar tror jag att jag skall försöka mig på att i alla fall simma det stora Vansbro samt cykla Vättern runt. Om inte det är fullt redan ? I hope not : )


nu kan ni förresten följa min blogg med bloglovin : )


1 kommentar:

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.