onsdag 23 februari 2011

veg-tips .

är det något jag saknar med att vara vegetarian så är det att äta fisk! Anledningen till att jag inte äter kött är absolut inte något som är kopplat till principsaker, det är helt enkelt för att jag är mycket piggare när jag inte äter kött och jag får mer ut av träningen utan köttet. Jag slutade äta kött för omkring 10 månader sedan dess har jag bara haft en positiv utvecklingskurva. Jag hade inte direkt en dålig utvecklingskurva innan dess men det var när jag la av med köttet som det verkligen tog fart : )
Jag rekomenderar verkligen alla att testa på det, kanske i ett par-tre veckor. Men känner ni inte att det är er grejj, att ni tvärtimot mig får mindre energi osv. så fortsätt inte. Alla kroppar är olika och det som fungerar jättebra för någon fungerar dåligt för någon annan. Björn Ferry käkar exempelvis inte så mycket kolhydrater, något jag testade på hösten 2008 och det fungerade rekorddåligt för mig.
Det viktiga när du är vegetarian är däremot kosttilskotten. B12 & Omega 3 är sånt som i stort sett bara finns i kött och fisk. Efter att ha hört talas om Omega-3 kapslar som har varit härskna är jag väldigt skeptisk till sånt och har därför bytt till att ta 5ml olja varje dag. Då känner man ju om den är dålig, till skillnad från kapslarna : )


& i morgon börjar VM! wiho!
Det är väl inte direkt någon hemlighet vem/vilka jag hejjar på.
Petter *host* Anna & Emil *host host* : )


2 kommentarer:

  1. Varje gång jag läser din blogg kommer jag på mig själv med att ha ett stort leende i ansiktet :)
    Och ang. nyheten... nyfikeeeen!

    SvaraRadera
  2. Haha jag var med vegetarian ett tag för jag har ju reumatism å de sägs ju att man kan bli bättre av de om man slutar äta kött så var vegetarian i 6 månader sen drömde jag mardrömmar om falukorvar tillslut haha och när jag berätta detta för läkaren så sa han att jag kunde lägga ner "testet" för hade de inte funkat efter 6 månader så skulle de antagligen inte funka alls:P
    Behöver jag ens säga att min första köttmåltid lev falukorv?;)

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.