torsdag 24 februari 2011

inför TjejVasan 2011 .

Nu är vi inne i slutspurten. Tidigare år har jag varit så nervös att jag helst av allt har velat stoppa huvudet i en snödriva och dö såhär nära höjdpunkten av säsongen. Så är det inte i år. I år ser jag bara fram emot allting!

I morgon åker jag, Tomas, mamma, pappa & Karin mot Mora. Som det ser ut nu vet jag inte riktigt om jag kommer få starta i led 1 eller led 0, vilket alltså är där den absoluta eliten startar. För min del spelar det inte riktigt någon roll, förrutom att det hade varit skönt att slippa trängseln och riskera att någon trampar på ens stavar på samma sätt som det blir när man står mitt inne i ett startfält. Men vi skall vara ute i 3 mil. Jag skall vara ute i 1,45 , max 1,55 beroende på föret. Det avgörs liksom inte på om jag kommer starta 50 meter längre fram. Men det är klart, det hade ju varit asroligt att få starta bland eliten, och jag tycker själv att jag hör hemma i det startfältet med tanke på mina tidigare resultat den här säsongen. Vi får se : ) det er halve sjarmen å ikkje komme fram for raskt.

Nu skall jag snart ta mer Vitargo, äta lite mer mat, vila, kanske sova lite. Vill ni beställa sms-service för mig under Tjejvasan så kan ni göra det genom att sms'a " VASA TV 1062 " till 72 777 . Då kommer ni få sms när jag startar, när jag kommer till Oxberg, Hökberg & Eldris & vilken placering jag har just när jag passerar chip-kontrollen. Ni får också "Nu har Majken 600 meter kvar till mål"-sms & sms när jag har gått i mål med min slutgiltiga tid och även placering. Men det är bara för de speciellt-speciellt intresserade : )

Jag skall försöka uppdatera facebook-sidan så fort jag kommer åt efter loppet. Vi åker hem så fort alla åkare som åker med oss gått i mål så om jag orkar och inte kommer hem för sent så skriver jag här på Lördag kväll, annars blir det på Söndag!

Nu kör vi! & en massa lycka till om det är fler tjejer som skall åka som läser det här : )

Och en massa grattis till Marits guld i sprinten, Petters silver & Emils brons!! Herregud vilken fantastisk sprint det var! Spännande som bara den, både i kvalen, kvarterna, semifinalerna & finalerna!


3 kommentarer:

  1. Och du kan kryssa ännu ett mål i listan =)
    Grattis IGEN!

    Själv känner jag att jag nu med gott samvete kan dö i soffan och dricka te resten av dagen efter 1.5timmes promenad ;)

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Du är vår största idol. Du är bäst! MVH Elise och Sofie:);)

    SvaraRadera
  3. Vad underbara ni är! Tack så mycket : ) Och så duktiga ni var idag! : ) Ses på träningen på Onsdag! Kram, Majken

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.