onsdag 20 april 2011

thorax trainer

Har i princip funderat på att köpa en Thorax Trainer sen 2009. Den påminner väldigt mycket om en roddmaskin framtill och är ett fantastiskt komplement till rullskidor/skidåkning. Anledningarna till att jag inte har köpt den tidigare är väl 1) ingen plats någonstans 2) den är dyr.
Jag inbillar mig att i alla fall stakintervaller skulle bli lättare i en sånhär maskin än ute på rullskidor (särskillt då jag har en fin vana att köra ner i diken/gropar/köra in staven i hjulet/blöda halvt ihjäl osv). På Vasaloppsmässan pratade jag med en jättetrevlig dansk kille som var där och ställde ut maskinerna. Jag fick testa och blev totalt nerkärad i den här maskinen. Det sjuka var väl att jag bara stod ett par minuter men ändå kunde känna det i armarna en stund efteråt. Så nu när jag flyttar till en mer eller mindre gigantisk lägenhet om ett par veckor och äntligen kommer ha plats blir det en thorax trainer. Kan knappt vänta!


2 kommentarer:

  1. vad roligt med flytt !* Ska ni flytta ihop du & Tomas eller har du en egen lägenhet? :)

    SvaraRadera
  2. har inte kollat på videon förrän nu och herregud vilkan asnajs maskin!

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.