fredag 15 juli 2011

Löplabbet & Garmin!

I Måndags var jag i Jönköping och besökte Löplabbet igen. Jag har haft enorma problem med min hälsena sen jag köpte de nya skorna, och var tvungen att göra nått åt det. På det värsta fick jag gå runt med foppatofflor eftersom alla skor jag hade som gick runt hälsen gjorde att de inflammerade senorna skrek. På det värsta kändes det verkligen som om de skulle gå av vilken sekund som helst.

På Löplabbet fick jag berätta lite om passen, om var det gjorde ontoch var skorna satt åt någonstans. Det visade sig då att eftersom jag är så kort men har stora fötter så är längden på mina ben inte proportionerliga med mina fötter - alltså kommer inte skons klämpunkt på rätt ställe på mig. Jag fick ett par inlägg till skorna som jag testade ut och det gjorde en sånn magiskt stor skillnad. Tidigare har jag haft problem med knäna - ingenting alls där längre. Och hälsenan känner jag inte av överhuvudtaget längre. Tack duktiga Nicklas på Löplabbet i Jönköping! :-)

När jag ändå var där passade jag på att köpa en Craft-väst att ha i höst när man åker rullskidor/cyklar och en Garmin-klocka. Som jag tokälskar. Jag kopplar bort den för det mesta under passet, men det är fantastiskt kul att se efteråt när man lägger in det på datorn hur man har kört i olika skeden.

Första dagen gick jag runt med pulsbandet hela tiden för att kolla vad som fick pulsen att gå upp men också för att kolla min normala puls. Den ligger runt 50. Och så fort klockan visade på något under 50 började Tomas kittla mig för "Sådär låg puls kan man inte ha!!" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.