lördag 27 augusti 2011

aftonstjärna & blixtar

I morse fick jag en väldigt spännande överraskning på väg till gymmet. När jag gick upp & satt med morgonkaffet & frukosten så blev det mörkare & mörkare & mörkare utomhus. Tillslut så mörkt att man nästan skulle kunna trott att det var mitt i natten!

Jag såg på vädret på TV4 att det skulle bli ett helt galet åskväder ute vid kusten, men det var ju inte meningen att det skulle komma in här. Så jag klädde på mig fort som bara den och gick iväg mot gymmet innan det skulle bryta ut helt. Trodde jag i alla fall. Halvvägs dit började det regna så mycket att man knappt såg framför sig och sen kom åskvädret. Blixtar & öronbedövande höga smällar kom på samma gång, vilket betyder att man är precis mitt i nedslagszonen. Jag har aldrig varit "rädd" för åskväder men det var riktigt, riktigt obehagligt. & när jag väl kom fram var jag så blöt att jag kunde vrida ur en delciliter vatten ur sockarna, så det säger väl en hel del :-) Men själv gympasset gick grymt bra & det var himla skönt att vädret hade gett sig & blivit mer normalt sen när jag kom ut igen.

När jag kom hem blev det mer mat & en stoor kopp med ett helt fantastist te som heter "Aftonstjärna Te" från Café Timjan som ligger mellan Värnamo och Vrigstad på väg mot Vetlanda. Det är världens mysigaste Café mitt ute i skogen där de lagar allt själva och till och med gör teerna själva! Jag var där för omkring en månad sedan och köpte med mig ett litet lager hem :-)




Snart blir det några fina timmar på rullskidorna. En riktigt kuperad bana med dålig afalt & 3-hjul. Riktigt jobbigt med andra ord :-) Förhoppningsvis håller vädret sig tills jag är hemma igen. Det har redan hunnit bli mörkt igen meda jag har suttit och skrivit det här....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.