onsdag 31 augusti 2011

Träningspass & nytt mentormöte med Oskar Svärd i Vetlanda! :-)

Igår vaknade jag hemma hos min fina i Vetlanda. Efter en fin frukost med bagels & hasselnötslatte och en fantastisk lunch på Harmony var det dags för något jag har sett fram emot ett bra tag! Avstämningsmöte samt träningspass med Oskar (Svärd). Vi möttes ute vid speedwaybanan i Vetlanda och körde därefter en uppvärmning på 20 minuter. Sen körde vi bort mot lite småbackar för att Oskar skulle kunna kolla vår teknik i dubbelstakning, stakning, diagonal mm. Och han hade inte en enda sak att anmärka på på min teknik! :-)

 Fick en hel del jättebra tips om hur jag skall kunna staka mer "ekonomiskt" och få mer användning av vissa muskelgrupper, men det var det hela :-) Jag vet att jag har en väldigt fin teknik men hade kanske inte trott att den var så bra att det inte fanns något att anmärka på alls :-)

Vi var ute i runda slängar 1,5 timme innan vi kom tillbaka till banan. Tack så mycket till Elit Vetlanda Speedway som var snälla att låna ut omklädningsrummen åt oss! Väl duschad & fin blev det mat på VIP'en, och väntan på en derbymatch som aldrig blev av eftersom det bestämde sig för att börja ösregna..

Jag är lite rosslig i halsen idag, vilket säkert beror på att jag råkade glömma fönstet öppet i sovrummet inatt (bra Majken), och tar det därför lite lugnt med träningen i eftermiddag. Förhoppningsvis/Troligtvis blir det bra tills Fredag för då åker jag & Pontus till skidtunneln i Torsby för träning med riktiga skidor på snö!

Jag & Oskar körde på Atlas XCS rullskidor & Pontus på Swenor.
Alla tre använder Atlas hjälm "Hammerhead" :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.