torsdag 8 september 2011

Video: Backträning på rullskidor i norska fjällen :-)

SÅ! Nu är den äntligen publicerad. Jag har bråkat med den här förbannade videon sen jag kom hem från höghöjdsveckan i början på Augusti (!). Jag hade filmat en massa prat innan. Lite om hur förhållandena var, vad jag åkte på, höjdmetrarna och allmänt flaffs :-) Men när jag väl hade klippt ihop det och "brännt" ihop det så hamnade fel ljud på fel klipp hela tiden. Så försökte jag bränna om det och då hamnade de på andra ställen igen. Och så har det hållt på tills igår när jag inte orkade hålla på och försöka mer och helt enkelt klippte bort alla pratklipp & bara tog med de klippen där jag åkte.

Jag körde alltså upp på ett fjäll, två gånger. Startade på 1600 meter och avslutade på 1900. Jag körde på en grusväg med bitvis riktigt "stora grus" och hade swenors 3-hjul på. Det här var innan jag kortade mina stavar och de är således 10cm för långa. Något som både märktes, kändes och syns på videon.
Det ser kanske inte ut som om det går så himla fort, men mitt mål var att komma uppför hela fjället två gånger utan att stanna på väg upp, samt att försöka nå maxpuls. Och jag lyckades med båda :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.