måndag 12 september 2011

Grått väder & färgglada tights .

Igår var jag ute två svänga på rullskidorna och fick ihop i runda slängar 7 mil. 4 på 2or och 3 på 3or. Under de sista tre testade jag mina nya tights från CRAFT, som är helgrymma. Varma och superbekväma! Det skall väl vara så att de olika färgerna representerar olika zoner som håller värmen lika bra, eller något sånt, men hurvida jag tror på det eller inte får väl vara osagt. Det var i alla fall tio gånger bättre än vanliga tights (men så skall det kanske vara när de kostar dubbelt så mycket?)
När jag kom hem från rundan hade jag fått ett sms från en klubbkompis; "Vad gick du på när du köpte de där tightsen?" Haha :-)



I förra veckan fick jag hem ultraljudsmassage-maskinen också! Den är tokgrym. Jag är väldigt lyckligt lottad när det kommer till rullskidåkning på det sättet att jag i stort sett aldrig fått problem med armbågarna. Men om man nu skulle få det någon gång så är den här maskinen helt fantastisk. (För en vecka sedan började det ömma lite efter ett pass och efter 15 min med maskinen kändes ingenting). Den skickar ut ultraljud som ökar blodcirkulationen och tar bort slaggprodukter. Ultraljudsmaskinen använde jag också efter tjejvasan i år när jag fick problem med handlederna. Efter 40 minuter med maskinen (20 på varje hand) var alla smärtor borta! Tänkte spela in en liten film senare idag om jag hinner och ladda upp här så får ni se lite hur man använder den och vad man kan använda den till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.