onsdag 14 september 2011

Bara två veckor kvar till Ramsau!

Den sista veckan har det blivit alldeles för lite sömn. Dels det här med att jag har så mycket att göra, dels det här med att jag har världens finaste man bredvid mig som fortfarande har så ont att han jämrar sig väldigt mycket i sömnen och det gör att jag vaknar stup i kvarten - livrädd för att bröstkorgen skall gå sönder på honom och lungorna punkteras (inte riktigt, men ja.)

Så när jag vaknade idag och det stog löpning på schemat så blev det mer löp/jogg/gå/luffs i ett par timmar. Det är viktigt att lyssna på kroppen, speciellt om man inte sovit tillräckligt. Då kan man ändå inte tillgodogöra sig sin träning.

Nu är det bara snäppet under två veckor kvar innan jag far iväg till Österrike och Ramsau för Glaciäläger. Jag är så peppad! Dels för att få komma på riktig snö utomhus och dels för att det är höghöjd. Fick mail tidigare idag med en massa information om deltagare, packning, hur man skall bära sig åt för att få med sig skidorna osv. Efter att ha gått igenom deltagarlistan visade det sig att det är i runda släng 60 män som kommer vara där och runt 6 kvinnor, varav en alltså är jag (!). Hoppas jag får bo tillsammans med några riktigt roliga, öppna och trevliga tjejer som pratar om annat än skidor :-) Inte för att vara den som är den, men får lite problem med vissa när man inte har något annat att prata om än själva sporten man utövar. Jag har märkt att speciellt män har den här egenskapen att man gärna maler sönder det man håller på med och sen lär man aldrig riktigt känna människan bakom träningen eller idrotten. Ett exempel för mig var Ulricehamns rullskidläger tidigare i sommar där jag träffade fantastiskt många trevliga människor, men där det var förvånansvärt få som var villiga att prata om annat än rullskidhjul och stavlängder. När man åkte därifrån kändes det som om man hade stenkoll på allas utrustning men inte den blekaste aning om vad de egentligen var för människor (undantag fanns självfallet, men ni fattar.). Men så är ju jag en sånn människa som älskar träningen, skidåkningen och allt som rymms i de rummen, men gärna pratar om allt annat än just det :-)

Det är väl kanske därför jag också skriver ganska dåligt om exakt vad jag tränar eller hur jag tränar. Jag skulle gärna göra det men har lite svårt för att klura ut exakt hur. Det känns mest konstigt att bara rabbla upp exakt hur jag gör. Därför tänkte jag nu att under det här inlägget får ni gärna ställa frågor! Om min träning, kost, hälsa, mitt privatliv, målsättningar - allt! Fråga på bara så tänkte jag spela in en video där jag svarar på allting när jag ser att det ramlat in lite frågor :-) ( och på tal om videor så kommer videon med ultraljudsmaskinen upp i morgon! )

11 kommentarer:

  1. Du är SÅ vacker.
    Och bästa inspirationskällan :) så nu när det inte blir något med Volbeat ioktober, tänker jag lägga pengarna på träningskläder istället.
    Tack! <3

    SvaraRadera
  2. Du har nämnt att du kortat dina stavar jättemycket, hur långa var de innan och hur långa är de nu?

    SvaraRadera
  3. Johan F / Vetlanda14 september 2011 kl. 18:26

    Du är alltså tillsammans med en av sveriges bästa speedwayförare, THJ? Vore lite intressant att veta hur träningen skiljer sig åt för er? Och vad tycker du är den största skillnaden/likheten mellan idrotterna?

    SvaraRadera
  4. Vilken linje gick du på gymnasiet, varför gick du den och vad var det viktigaste du lärde dig som aknyter till din linje under gymnasietiden ?

    SvaraRadera
  5. Vem är din bästa vän? :-)

    SvaraRadera
  6. Att du har snygga ben har vi ju vetat sen länge här i Anderstorp, det fick väl alla erfara när du kutade ifrån alla på 1000-meters uppvärmningarna i högstadiet! får man nu fråga hur de ser ut nu efter så mycket träning? Kram, världens finaste Majken! Stolt över dig.

    SvaraRadera
  7. Hur länge har du och Tomas varit tillsammans och hur träffade ni varandra? :)

    SvaraRadera
  8. Roligaste träningspasset?! :-) och hur långt är ditt längsta pass som du någonsin kört?

    SvaraRadera
  9. Varför heter bloggen en vinterdrog?

    SvaraRadera
  10. Du har gått ner mycket i vikt sen du började träna mycket, hur mycket har du gått ner?
    Vad är det bästa och vad är det sämsta med att ha gått ner så mycket i vikt?

    SvaraRadera
  11. Pratar du norska flytande?

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.