torsdag 22 september 2011

En dagstripp genom Småland .

Idag var det vilodag, som vanligtvis för min del inte innebära så mycket vila. Dels för att vila = tråkigt och för att när man har vilodag är det oftast 100 grejjer man skll hinna med som inte hinns med annars. Städning av lägenheten är en sak som oftast brukar undangöras såna här dagar till exempel :-)
Men idag strax efter lunch åkte jag och pappa iväg till Pölder Sport i Nässjö. För att prata lite om lite olika saker samt handla lite inför Österrike. Tänk att jag kommer få åka på snö redan på Tisdag! Det känns helt fantastiskt :-)



Efter Pölder åkte vi iväg till Vetlanda där jag skulle hämta ett par stavar som jag hade hemma hos Tomas. Det var så skönt att få träffa honom igen! Jag är fortfarande sådär mysigt supernykär (& blir bara mer & mer kär:-) i honom så varenda gång vi är ifrån varandra i mer än 2 dagar får jag en sånn pansarsaknad.. :-)

La i övrigt märke till att stavarna jag hämtade hemma hos Tomas idag var 1,50 långa. Minns när jag tappade stavspetsen under uppvärmningen på KM i vintras och tvingades använda dem. Tyckte det var hemskt eftersom de var så KORTA!? Jag åkte alltså med 1,53 cm långa stavar hela förra säsongen. Vilket är helt sjukt när jag tänker tillbaka på det, eftersom jag med mina 167cm borde ha 138-143 cm långa stavar. Så fort jag kortade dem efter rullskidlägret i Ulricehamn åkte jag grymt mycket fortare..Det är ju inte annat än att man undrar lite över hur mycket bättre det hade gått om jag hade åkt med riktig längd på stavarna förra säsongen.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.