torsdag 15 september 2011

head full of doubt / road full of promise

Jag brukar alltid träna så fort jag kommer hem från jobbet, vid fyra-fem. För att få det klart och komma hem i någorlunda tid så man hinner äta i god tid innan man lägger sig, kanske hinner göra lite saker här hemma, umgås med vänner och så vidare :-) Men idag var jag så galet trött när jag kom hem och hade lite småkänningar i halsen så jag la mig på soffan för att ta det lugnt och innan jag visste ordet av det så låg jag där och sov :-)
Vaknade ett par timmar senare och bestämde mig för att ge mig ut. Halsen kändes bättre & idag är ju den första dagen som det inte har regnat på 3 veckor så det vore ju ren synd & skam att inte ge sig ut då!

Så jag tog på mig helsvarta träningskläder, knallgul CRAFT-väst & gav mig ut. Där körde jag sen, på vägarna bland de småländska skogarna i min gula väst medan himmeln blev alltmer rosa och orange. Och tänkte mest på hur fint livet är :-)

Sen vill jag ju säga att jag i vanliga fall aldrig ens skulle få för mig att träna med halsont, men jag misstänker att halsontet har med att min ena visdomstand har börjat växa igen. Dels att känningarna kom strax efter att den börjat värka och dels att det inte gör ont när jag sväljer mat/dryck. Utan det som känns är när jag, så att säga, "sväljer tomt" eller sväljer utan att egentligen svälja något, om ni förstår hur jag menar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.