söndag 2 oktober 2011

Glaciärläger: dag 5 (igen).

Idag har jag, som några andra, haft vilodag. (Vilket många tyckte var jättekonstigt. Det verkar vara någon villfarelse att vi som tränar mycket dels tränar hela tiden och aldrig vilar och dels maxar på alla pass?)

I alla fall - under de här dagarna när jag har varit här har jag suttit och käkat bredvid två killar som heter Magnus och Johan. Två helt fantastiskt sköna, roliga (och jätteduktiga!) skidåkare som jobbar inom försvarsmakten till vardags. De vilade också idag. Och vid lunchen utspelade sig följade scenario:

Lägerdeltagare: Hur tyckte ni det var på glaciären idag då?
Jag: Vi har vilat alla tre.
Lägerdeltagare: Jasså! Och idag som det var den finaste dagen och allting!
Jag, Magnus, Johan:.............
Lägerdeltagare: Ja, de hade samlat ihop snö och kört ut!
Jag, Magnus, Johan:...........
Lägerdeltagare: Och det var kallare än vanligt och blåste inte alls mycket!
Jag, Magnus, Johan:...........
Lägerdeltagare: Och så hade de gjort längre spår så att slingan är 7,5km istället för 4!
Jag, Magnus, Johan:.........
Johan: Nu fattas det bara att Therese Johaug åkte runt i bikini och shorts och letade efter en svensk man att gifta sig med där uppe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.