onsdag 23 november 2011

Dubbelpremiär, SkiErg & Torsby .

I Måndags var det dubbelpremiär på eftermiddagspasset. Inte nog med att jag äntligen fick sällskap av en annan rullskidåkare istället för en inlinesåkare, jag lyckades lura på honom en av Atlas snygga Hammerhead-hjälmar också ;-) Det blev strax över 2,5 timme för Tomas på hans första rullskidtur vilket är jäkligt imponerande. Tror inte jag åkte mer än en timme första gången jag körde. Han körde på mina 2or med mina rullskidstavar och jag på mina 3or fast med mina skidstavar, eftersom jag har lyckats krascha/bryta av/ramla på de andra rullskidstavarna och nu bara har ett par kvar...
I alla fall så kändes det som om vi båda fick till en bra distansfart när vi gjorde på det här sättet, även om jag hellre åker med riktiga spetsar. Krävs väldiga tryck på stavarna för att det skallmotsvara fästet man får med asfaltsspetsar.
På tal om Tomas tycker det är relativt spännande att han är så himla duktig som han är. Hade han velat hade han nog kunnat bli duktig på elitnivå inom både rullskidor och skidor. Tur har jag som har en sånn liten snäll filur som både vill följa med mig ut och dessutom är svinduktig på det. :-)

Nöjd förstagångsåkare på rullskidor! Tomas har fått mina gamla Daehli-kläder. Jag hade dem när jag vägde lite mer än jag gör nu och det passade Tomas bra eftersom "män inte skall ha tajta kläder".

I eftermiddag skall jag en sväng till Pölder Sport i Nässjö. Jag skall hämta lite grejjer inför Torsby-lägret nästa helg. Och sen skall jag äntligen få testa på det här med SkiErg som varenda skidåkare snackar om. Jag har länge planerat köpa en Thorax Trainer men tänker testa SkiErg och ger det ungefär samma effekt blir det nog en sånn istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.