måndag 21 november 2011

En miljon varv i Borås!

I Lördags mötte jag upp lite folk på gymmet och körde maxstyrketest, roligt & spännande att se hur mycket starkare man blir hela tiden! (även om kycklingarmarna fortfarande är ett lika stort faktum som Greklandskrisen). Vet dock inte hur jättesmart det var att maxa ut armar/överkropp så till den grad med tanke på att eftermiddagen skulle spenderas på Borås skidstadion! Man har lagt ut ett ca 600 meter långt konstsnöspår och det sa varken jag eller Pontus nej till. Efter några timmar och vad som kändes som en miljon varv åkte vi hem igen, efter att både ha stött på flitiga motionärer och några lite mer meriterade åkare. Roligt!



Efter träningen bytte vi om till torrt underställ/underkläder inne i huset vid starten och jag upptäckte till min stora förvåning att jag tagit vindkalsonger istället för underställsbyxor. Således kan jag nu sätta "Har varit på McDonalds i Borås endast iförd Swix dunjacka, foppa-tofflor & vinkalsonger" till meritlistan.

Skidspåret! Spåret började bli lite dåligt när vi var där och det var mycket skräp och sågspån i det, så skall ni dit rekomenderar jag att ni inte tar finskidorna! Men snö är alltid snö, som vi sa :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.