fredag 18 november 2011

Mångkampsträning / Hinderbaneintervaller!

Idag stod klubbpass på schemat som eftermiddagspass!
Sven från mångkampsförbundet kom upp från Skåneland och höll i den drygt 1,5 timme långa träningen. Största delen av passet gick åt till hinderbaneintervaller. Först gjorde vi den ett par gånger för att lära oss den, sen tävlade vi mot varandra för att så avsluta med en tävling där Anderstorps bästa hinderbanelöpare skulle koras!

Jag åkte ut i semifinal mot Hugo, och är ganska nöjd med det. Tog en bom helt fel i slutet (resultat visas nedan...) och hamnade en meter efter och kunde inte ta igen det på slutet. Men gjorde ändå väldigt bra tider tycker jag och låg på maxpuls i flera minuter, vilket jag i princip aldrig kan göra när jag tränar intervaller ensam. Behöver med andra ord lite tävlingdjävul för att kunna maxa ut totalt ;-)



bilder från AOK's hemsida

I morgon tar jag och Pontus vårt pick och pack och åker till Borås för att träna på deras konstsnöspår med sparad snö från förra vintern. Skall bli riktigt spännande att se hur det ser ut! Borås ligger ju väldigt nära och bra så känns det bra blir det antagligen en hel del eftermiddagar där under kommande veckor också.

Resultat av närstrid med en bom på dagens mångkampsträning..


Stökpackning! Men fint är det att äntligen plocka fram riktiga skidor utan hjul!

1 kommentar:

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.