onsdag 2 november 2011

Födelsedagsintervall!

Idag är dagen! Nu är jag myndig i USA också ;-)

Sista veckan har det varit mycket "Men vad vill du GÖRA på din födelsedag?!" och de har fått samma svar allihopa: "Träna!" :-)

Tydligen så duger inte riktigt det svaret för en del. Man skall tydligen vilja ha kalas och tårta, inte svett och lera. :-) En som däremot var helt med på att "Vill Majken träna så är det det hon ska få göra" var Tomas. Så i morse åt vi en fantastiskt mysig födelsedagsfrukost innan vi begav oss ut i gråvädret för långa löpintervaller. Det gick både bra och dåligt. Jag har haft problem med att ligga på riktigt hög puls (95-100%) ett bra tag men det verkar äntligen ha lossnat och idag var första intervallpasset där jag aldrig gick under 95. Däremot klarade jag tyvärr inte riktigt av att genomföra alla intervallerna och skippade de två sista. Då var det blodsmak, så mycket mjölksyra att benen knappt gick att stå på, illamående. Hela paketet. Då resonerade jag så att hellre skippa de två sista, speciellt eftersom det ändå gått så bra med pulshållningen, och istället göra ett fint eftermiddagspass. Hade jag kört de två sista är det väldigt tveksamt om kroppen hade orkat med eftermiddagen så det kändes absolut som rätt beslut :-)


we found love.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.