torsdag 17 november 2011

Kycklingarmar & lightvecka .

Har kommit lite över halvvägs i en väldigt lugn vecka. Nästan lite för lugn.. Men nödvändigt med tanke på förra veckan.


Idag hade jag veckans viloförmiddag och på eftermiddagen blev det ett långpass på rullskidorna. Efter mitt egna pass mötte jag upp pappa vid en parkering, bytte underställ, överdrag och handskar innan jag gav mig ut på AOK's rullskidträning för nybörjare där jag idag fungerade som tränare. Vad skulle jag göra utan min snälla pappa och mamma? Mamma som erbjuder sig (men får nej varenda gång) städning under högmängdsveckor. Pappa som hjälper mig med allt som har med skidor att göra. Från vallning till skjuts mitt ute i skogen kl 06 en morgon för att jag vill köra myr-intervaller, till drickalangning och kommentarer under lopp som han nog vet retar upp mig och får mig irriterad.. Så jag skall bli lite sådär lagom irriterad.
Minns speciellt Ulricehamnsloppet förra året.
5km innan mål står pappa vid den sista stationen och slänger åt mig något det var meningen att jag skulle få i mig. Jag var trött, så trött. Kunde inte andas, knappt se. Ville knappt leva. Minns inte ens vad det var han slängde åt mig. Tror det kan ha varit Enervit.
"Känns det bra?"
"Trött!!!!"
"Nejdå, det är du inte alls det" säger han glatt.
Irritationen. Citronsurheten. Spontanillskan.
Pallplatsen..
:-)


Sen till nått annat jättejätteroligt :-) På Lördag och Söndag kommer jag få åka på snö. Utomhus! Team XCS Power rustar bilen och far iväg en sväng! Två överpeppade skidåkare (+ en förvånansvärt superpeppad speedwayförare) skall äntligen få vitt under fötterna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.