onsdag 25 januari 2012

Idioter & tävlingar . & pjäxstrul.

Äntligen blir det tävlingspremiär!
På Lördag skall jag köra Vetlandaloppet (15km) som kanske borde döpas om till Landsbroloppet, då det är flyttat till just Landsbro pga. snöbrist i Vetlanda. Än så länge är det bara jag i min klass vilket känns lite tråkigt. Däremot skall tjejerna i klassen under D21 gå samma sträcka så lite tävlingsmotstånd får man ju ändå!

På Söndag skulle jag egentligen premiärat i Smålands långloppsserie genom att åka Nybroloppet, men efter lite mailkorrespondans med tävlingsledaren är verkar det som att det inte alls är säkert att det blir något Nybrolopp. Därför bestämde jag mig igår för att ställa in Nybroloppet och istället anmäla mig till Stråkenloppet, som har gått ut med att de har en 8,5km-slinga som kommer köras 4 gånger. Alltså är det garanterat att det loppet blir av. Det känns lite tråkigt att behöva ställa in Nybroloppet, mest för att vi gått ut till sponsorer med att ett av mina mål var att ta hem totalsegern i serien, men med tanke på snöläget måste vi nu prioritera lopp som säkert blir av. Vilket jag hoppas alla förstår :-)
Startfältet i Stråken ser riktigt spännande ut och jag hoppas på ett positivt formbesked. Som det är nu vet jag inte hur jag ligger till riktigt efter två längre sjukdomsperioder och ärligt talat är det väldigt läskigt.

Dessutom är mina tävlingspjäxor (till mina Madshus Nanosonic 2011) fortfarande i Karlstad vilket är minst lika läskigt, om inte mer.. Jag tänker inte åka med värstingtävlingsskidorna i varken Landsbro eller Stråken och måste då åka med förra årets tävlingsskidor som jag åkte Tjejvasan/Vasaloppet med. Och på dem skidorna är det Salomon-bindningar. Jag hoppas verkligen att de har kommit hit innan Fredag lunch för annars vet jag fan inte hur vi skall lösa det. Att tävla med 3 år gamla motionspjäxor som tar in snö känns ju sådär.

Och till nått annat förjävligt, för när vi ändå håller på är det väl lika bra att hålla på rejält.
Igår spårade vi en slinga på 1km här hemma. Idag på morgonen när jag kom dit hade folk varit där och promenerat mitt i spåret. Jag vet inte vad det är med skidspår som gör dem så himla mysiga att promenera i, men något måste det ju vara med tanke på att det blir såhär varenda jävla år. Och varenda år blir jag Anderstorps surkärring numero uno för att jag skriker på folk och skickar in dagens ris hit och dit. Men om vi nu har ett spår.. Vi har ett spår att åka i. En ynka liten kilometer. Måste man då gå precis där och förstöra den lilla kilometern då? Man kan inte gå, ja jag vet inte, på vägen bredvid? Hmm?
I-di-o-ter.

Och så tycker jag vi avslutar med nått roligt, för sakens skull bara; Vi har 3 nya sponsorer på G som kommer presenteras här inom kort, samt att våra nya tävlingsdräkter från Swix kommer idag eller imorgon. Så fort de kommer skall vi trycka sponsorloggorna på både dem och våra sponsrade träningskläder från Bjørn Dæhli. Sen blir det allt pinsamt att åka sakta!

krävs inte mycket mer än det här för att man skall känna att livet är förjävla fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.