måndag 23 januari 2012

Snöpremiär på hemmaplan!

Äntligen har det kommit så pass med snö här hemma så det går åka. Just nu går snökanonerna för fullt så vi också skall kunna lägga ett supertjockt lager på eljjusspåret, så att vi har snö även om det skulle bli mildare väder. 
Efter att ha letat spårinformation lite överallt tog jag mina favoritskidor, som nu degraderats till slit-och-slängskidor, och åkte till Isabergs golfbana där de hade spårat två slingor. Jag höll mig på den ena som var 1,5 km i lättåkt terräng. Det lilla fäste jag slängde på gjorde ingen nytta men det gjorde inte så mycket. Herregud vad roligt det var att få åka! Efter ett par timmar blev det superkallt och jag kunde inte känna kinderna längre så då fick det räcka. Lika bra var kanske det för annars hade jag nog aldrig åkt hem :-)

Något som däremot inte var slit och släng utrustningsmässigt idag var stavarna. Jag älskar Madshus värstingstavar. Det här är första året jag åker med toppklassig utrustning både i händer och på fötter (förra året åkte jag hela säsongen med ett par 3 år gamla pjäxor som "tog in" snö där fram :-)) och jag trodde inte det skulle vara så stor skillnad, men det är det. Madshus, I love you.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.