måndag 20 februari 2012

421 mil & 100 ljus på en gräddtårta .

Ikväll har AOK haft årsmöte och jag fick den enormt stora äran att bli utvald till "årets skidåkare 2011"! Nu såhär i efterhand förstår jag varför det var så himla angeläget att jag skulle komma dit.. :-)
Det tog ett tag innan jag förstod på motiveringen att det var mig det handlade om. "Vem har gjort exakt samma resultat som ja... jahaaaaaaaaa".
Lika fantastiskt kul som fantastiskt oväntat!


Efter att alla sektioner berättat om hur de haft det 2011, vem som tagit SM/DM-medaljer och vilka läger som hade annordnats etc. smög några iväg till köket och tände 100 ljus på en gräddtårta. Lennart i klubben har sprungit 100 Maraton och fick, precis som Göran gjorde efter sitt 100e Maraton, en gräddtårta :-)






AOK är nog världens bästa klubb. Det finns pass i multisport, löpning för erfarna, löpning för nybörjare, rullskidor, skidor, paddling, simmning, OL skytte, orientering, MTB, landsvägscykel - allt man kan tänkas vilja syssla med sommar som vinter :-) Och så får vi inte glömma Söndagstipspromenaderna med våffelservering på Bygget.

Så till nått helt annat.
I Torsdags fick jag tillbaka mina överdragskläder/lager 3-kläder från Freemax. De blev så grymt snygga!




Nu väntar en vecka med ganska lite träning. Lite styrka, några intervaller och som vanligt lite långpass. På Onsdag kan ni förresten läsa ett längre reportage med mig i Västbo Andan! Och på Torsdag går bilen mot Mora där jag stannar kommer bosätta mig fram till den 5e Mars.

1 kommentar:

  1. Nu såg jag att bakgrunden på din blogg är likadan som bakgrunden till min tatuering :)

    Och grattis igen, för du kan aldrig få för många grattis <3

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.