onsdag 22 februari 2012

Kindmästerskapen 2012 - " Let the beat wind you up, and don't stop till your time is up - get in line now "

Så, det var ungefär lika roligt som det var torrt och soligt ute.
Och med 4 plus, ösregn och konstanta vindkast så är det väl bara att konstatera att såvidare kul var det inte. Och så vidare fort gick det inte. Och någon vidare bra tid blev det inte. Och så nära Markus Jönsson kom jag inte. Jag körde på mina fulskidor / träningsskidor och blandade silverklister och rode rossa. Det bet i bra och det var väl det roligaste med eländet - att man kunde trycka på bra uppför.

I början på mitt tredje varv stod pappa vid spåret och skrek:
"Bra Majken!"
& fick svaret:
"Nej, pappa nu går det inte bra här"
På den nivån låg det.

Banan däremot tyckte jag var riktigt rolig. Långa flacka backar uppför, några lite större stigningar, lite stakning och ganska mycket dubbelstakning. Lite av varje!
Bara att konstatera att korta distanser inte passar mig, jag har nog inte detdär i kroppen att jag kan supermaxa på 5 - 10 & 15km utan har lättare för att hålla en liite lägre hastighet under en längre tidsperiod.

Kindmästerskapen 2012 i sifferform .
Sträcka: 10,4km
Tid: 36:31
Snitthastighet: 17,09km/h
Placering: 1
Placering totalt: 21 / 27
Tid bakom herrsegraren: 8 min 20 sek
Före: 4+, konstsnö, ösregn, stormvindar.

Det som var bra med det här var väl att det var perfekt som sista pass inför TjejVasan på Lördag. En riktig väckarklocka för kroppen! I morgon går lasset mot Mora! Som vanligt har det varit:
 "Jag KAN ju behöva hårolja, så det behöver jag nog ta med", "Vi kanske skall gå ut och äta och då kanske jag vill ha med de här jeansen?" & "Det KAN ju vara så att jag vill ha det här understället istället för det jag brukar ha på tävling, så det måste jag nog ta med". 
Således har jag packat halva lägenheten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.