måndag 26 mars 2012

Föredrag på Rotary & kylskåpsmeddelanden .

Undrar hur länge jag skall behöva inleda inlägg med "Nu är jag nästan frisk".
Men nu är jag i alla fall så frisk som man kan bli, förrutom ihållande halsont som vägrar ge sig. Bakterieodlingen kom tillbaka negativ så det är bara att vänta ut det lilla som är kvar.. Det faktum att det här ändå är min tränings"semester" lindrar ångesten en aning, men det hade ju inte varit fel med ett långpass på mina nya Eagle skate-rullskidor i det fina vårvädret..

Idag tog i alla fall jag, Pontus och pappa den fina bilen och begav oss till Hillerstorp för en föreläsning på Rotarys lunchmöte om vår skidsatsning. Vi fick jättegod mat, hade trevligt sällskap och fick många roliga frågor när vi hade babblat klart om vårt! 


Efter föredraget passade vi på att ha ett litet möte om kommande säsong.
Med tanke på att planen ser ut att bli att köra i princip alla loppen i Ski Classics är det mycket som skall planeras, och mycket pengar som skall sparas ihop för att det skall gå...
Vi pratade också om lägerverksamhet och för andra året i rad blir det resa till underbara Ramsau i månadsskiftet September/Oktober! Det här året alla de 11 dagarna som lägret pågår :-) Det var bland det absolut roligaste jag gjorde i träningsväg förra året och det finns inte en chans att jag skulle missa det i år. Lägret annordnas av Mattias Svahn och Staffan Larsson. Övriga snöläger ser ut att hamna i antingen Orsa, Bruksvallarna och/eller Skeikampen.
Vi bringade även lite mer klarhet i vår välgörenhetslöpning som sker i sommar, som ni snart skall få veta mer om.

På tal om nått helt annat så har jag väldigt svårt att komma ihåg saker av egen maskin. Lappar, telefonpåminnelser och liknande är min totala räddning. Främst kanske just lappar. För ett tag sen kom jag på (som så många före mig) att eftersom kylskåpet är en daglig besöksplats här i livet, och därav är perfekt för alla sortens lappar. Allt som oftast är det lappar á la "Hyran skall in i morgon Majken!!!" eller "Tandläkaren Måndag kl 07.10, du är så körd om du glömmer det!!"
Nu däremot hänger där en trevligare lapp. En bra mycket trevligare lapp :-)

Glömde ett S, men så länge jag hittar dit spelar det ingen roll hur man stavar det .
Det här blir kul!

En liten notis såhär på slutet: angående tidigare inlägg om trailrunning så kör Salomon en live-presentation om sin nya superlätta trail-sko över nätet om 1 timme och 8 minuter .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.