onsdag 7 mars 2012

Pappa Klas högst oavsiktliga film från Vasaloppet 2012 .

I bilen på väg hem från Vasaloppet satt jag och funderade över hur synd det var att det inte blev något större filmande under veckan. Nu när jag tänker efter kunde jag ju filmat lite från varje dag och klippt ihop till en Vasaloppsvecka-film. Men det får bli nästa år, för det här med att bo uppe i Mora kommer jag garanterat göra kommande Vasaloppsveckor också :-)

Men så när jag tittade igenom Pappas kamera hittade jag en film ändå! Det visade sig att han på något finurligt sätt har filmat och tagit kort samtidigt vilket har resulterat i en film med korta (VÄLDIGT korta) klipp från Vasalopps-dagen. Kan inte sluta skratta åt alla "Titta hit nu!" & "Titta in i kameran!" :-)


2 kommentarer:

  1. Till något som inte anknyter till filmen (även om den var väldigt rolig!):
    Hur fördelar du träningen på rullskidor mellan tröga hjul och normala hjul?
    Samt hur långt är ditt längsta rullskidpass?

    MVH
    Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anders!
      Jag väljer lite hjul beroende på vad jag känner för och beroende på vad det är för pass.
      Skall jag köra rena stakpass tycker jag det är roligare att komma framåt fortare, då blir det oftast 2or.
      Under rundor med mycket backar där jag vill använda mig av mer ben kör jag på 3or, då det dels blir lättare att få till bentekniken och dels måste gå över till dubbelstakning/diagonal tidigare då det går tyngre med trögare hjul. 4or har jag aldrig provat mig på men tror inte heller jag skulle vinna något på det. Som dam anser jag att jag lika gärna kan ta en vända till gymmet istället för att köra på så tunga hjul..

      Mitt längsta rullskidpass är lite över 5 timmar på 3or :-)

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.