torsdag 15 mars 2012

Penicillin & inställd tävling .

För ett par dagar sedan var jag hos Familjeläkarna för att ta tester.
Jag möttes av supertrevliga Johanna som skrev in mig och gratulerade till mitt Vasalopp. Under tiden som hon tog blodprover och diverse andra saker satt vi och pratade skidor och det slutade med att jag hade supertrevligt.

Efter några minuter fick vi svaren på proverna och det visade sig att jag har ett envist halsvirus, en bakterie i kroppen samt kraftig öroninflammation. Jag fick penicillin för öronen som också tydligen skulle rensa ut lite av det andra jag har i kroppen. Allt utom halsviruset, som jag bara måste vänta ut.
Efter ett par dagar på penicillin mår jag mycket bättre, men inte på långa vägar så bra som jag måste må för att vara tävlingsklar, därför blir det tyvärr inget Birkebeinerrenn för mig i år, vilket känns skit rent ut sagt. Birken var tillsammans med Vasaloppet och Norefjellsrennet ett av mina större mål för säsongen.

Jag räknar med att vara så pass frisk att jag kan börja ta promenader igen på Söndag, och ser fram emot att friskna till och komma starkt tillbaka på Norefjellsrennet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.