lördag 17 mars 2012

Video: Öronlock och Otovent .

Det nyaste i mitt nuvarande heltidsprojekt "Bli frisk fort som fan och kom i superduperform till Norefjellsrennet" heter Otovent och Rhinocort (nässpray).
Öroninflammationen är nu så gott som borta och i morgon är jag klar med penicillinkuren. Även halsen känns fin nu så jag gissar på att viruset äntligen förstått att det inte är välkommet. Att nu bli av med det lock jag har för båda öronen som har gjort att jag har tv'n på så högt att man nästan kan höra den från vägen utanför är således nästa del i Norefjellsprojektet. Jag överdriver inte när jag säger att jag knappt hör något.

Idag gjorde jag så mitt första äventyr utanför lägenheten sen Vasaloppet.
Efter ett besök hos Guldsmeden där jag lämnade in min förlovningsring för att få den förminskad stack jag till apoteket och fick ut Rhinocort och Otovent. Det förstnämnda ett nässpray för att försöka lösa upp gångarna mellan näsa/svalg/öron och det andra är....... ballonger.

Man fäster ett litet munstycke på en av de fem ballongerna man får med, håller den mot en av näsborrarna,  håller för den andra näsborren och blåser upp balongen med näsan. Hurvida det här hjälper mot locket i örat är ännu lite oklart, men magmusklerna fick sig en omgång efter vilan. Herregud som jag skrattade.

Otovent - helt klart Apotekets roligaste produkt.

Och eftersom man skall bjuda på sigsjälv :

3 kommentarer:

  1. Haha vad underbar du är:) Ser ut att vara en helfestlig pryl den där Otoventen.

    Ja den resan var helt oförglömlig både på gott och på ont. Men man minns mest de goda:) De tyska tanterna som trängde sig i pendeln upp till berget är dock ett riktigt roligt minne idag även fast det inte var det då;P Och ölen där uppe smakade förträffligt!

    Haha jag kan inte heller äta de där förbannade kexen! uff..

    När har du tid att träffas då som sagt? Och var? Skulle jättegärna se hur du bor nu:) <3

    SvaraRadera
  2. Den där saken verkar himla kul, även om det är pest att vara sjuk :-(

    Hur ser träningsplaneringen ut inför vasan 2013?

    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack!

      Jag kommer träna som förra sommaren, alltså mixa allt jag kan och göra så mycket olika saker som möjligt. Cykla, springa, åka rullskidor (skate & klassiskt), MTB, styrketräning, orientering, simning..

      Två läger är än så länge planerade, ett på rullskidor och ett som återkommer varje år - höghöjdsträning i Norge. :-)

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.