söndag 6 maj 2012

17,5 h & 26 mil

Det är resultatet av första veckan på det nya året. Känns helt okej, inte lite träning, inte mycket. Blev riktigt förvånad över timantalet när jag loggade in på funbeat idag och räknade ut det. Känns som om jag knappt varit ute i veckan. Har just nu (som jag väl sagt en sisådär 976354348328736 gånger) mest fokus på att flytta till den nya lägenheten.

Idag avslutade jag i alla fall veckan med att vara ute i skogen med mina Asics trail-skor i tre timmar. Det gick inte fort alls, men det var också planen. Förra sommaren drog jag igång med löpningen som fan efter vintern. Både sett till mängd löpning och hastigheten på mina långpass, och då rök knäna på problem direkt. Problem som det tog månader innan det blev ordning på, och då var ju löpsäsongen nästan slut. Idag hade jag ett mål och det var att vara ute i tre timmar, sen fick distansen bli lite hipp som happ. Det viktigaste var tidsrymden och att helst inte känna något i knäna. Och vet ni? Det gjorde jag inte! =) Sprang mina 27km och när jag kom hem kunde jag konstatera att jag inte hade ont någonstans! Har aldrig kunnat springa så länge innan utan att få ont. Fantastiskt med framsteg, nu känns all möda på löpteknik och alla pengar på dyra skor värda varenda timme och varenda krona.

När jag inte flyttar ellet packar ellet målar letar jag efter Nuss. Igår tog det en timme att leta reda på henne, då låg hon längst ner i en av mina handväskor som det låg massa kläder över. Har ingen aning om hur fan hon lyckades komma in där. Idag hittade jag henne såhär efter att ha letat en bra stund..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.