lördag 19 maj 2012

22km klassiskt + 55km skejt = en herrans massa mat!

Igår hade jag en fantastisk dag i det fina vädret. Med iPhonen på armen och den här listan i öronen sprang jag runt i skogarna kring Bråarpsjön. Någon enstaka kilometer på asfalt, några få på elljusspåret, det mesta på stigar och så en hel del obanat. Lyckades både tappa bort migsjälv och hitta nya stigar i en skog jag sprungit i de senaste 10 åren =)
3 timmar senare kom en nöjd filur hem och kunde konstatera att det kändes bra mycket bättre i benen än sist, att inga knän gjorde ont och att det är gott med banan när man sprungit en bit.

Senare åkte vi till den nya lägenheten och fixade och trixade med garderober. Också en stor skillnad från förra sommaren! Då sprang man i 2 timmar, intog soffläge och gav mördarblickar till alla som på något sätt hintade om att man skulle resa sig. Nu sprätter man omkring, kånkar lådor och sätter ihop IKEA-möbler. Jojo, man tackar.

Idag blev det lite över 22km stakning på 3or i lugnt och fint tempo på morgonen, mer flyttande och sen 55km på skejt-rullisarna. Kroppen känns barnsligt pigg trots mängden träning i veckan, och det är jag glad över. Vill inte lägga på för mycket mängd för fort, men det känns som om jag skulle klara en hel del mer än det här under "Hell weeks" framöver.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.