söndag 20 maj 2012

25 timmar & 34,5 mil .

Planen i vecan var att få till 27 timmar, men redan efter måndagen visste jag att det troligtvis inte skulle gå. I måndags var det riktigt mycket att göra på alla håll och kanter och när jag gav mig ut på eftermiddagspasset var alla de där andra sakerna allt jag kunde tänka på. Hur skulle jag hinna allt? Sen blev jag stressad och kunde inte fokusera på träningen alls. Efter en timme bestämde jag mig för att åka hem och göra så mycket jag bara kunde av allt som skulle göras för att jag skulle slippa tänka på det under resten av veckan. Jag missade några timmars träning, men det var det värt för att kunna ha fullt fokus på de andra passen senare i veckan =)

Nu skall det väl sägas att det aldrig bara är mängd som räknas, men för att citera en känd skidåkare: "Du måste träna många timmar för att bli bra, de som säger annat är de som inte har tid att träna så mycket som du"

Men totalt blev det alltså 25 timmar och 15 minuter. Kroppen har svarat grymt bra på ökningen och är riktigt, riktigt pigg! De 25 timmarna har varit fördelade på följande vis:
Rullskidor (klassist)  -  11,1 mil
Rullskidor (skejt)  -  8,1 mil
Löpning (terräng)  -  4,7 mil
Crosstrainer (backrace)  -  9,3km
Cykel (Landsväg)  -  9,7 mil

Utöver detta kommer 18 min styrketräning. Saker som strech och rörlighetsträning räknar jag aldrig med.

Så! Totalt 34,51 mil. I morgon blir det en vilodag där vi också skall åka iväg till High Chaparall för sponsorluch. Kommande vecka blir en riktigt lugn vecka. Dels för att jag måste prioritera att flytta klart och dels för att helgen spenderas i Göteborg inför GP-tävlingen på Ullevi. Därför har jag inte planerat någon träning alls inför helgen utan tar det lite för vad det är och pressar inte på att det MÅSTE tränas. Det känns som att det sista Tomas behöver inför en VM-tävling är att lilla jag försöker hitta sätt att åka rullskidor mellan spårvagnarna i Göteborg =) Träna kan man ju göra hela tiden, men det är inte alla dagar det skall köras VM.

Glasspaus i Bredaryd mitt i dagens cykelpass =) ända sen Runner's skrev den där artikeln om att isglass är bra under eller direkt efter träning tar jag alla tillfällen som finns att trycka i mig favoritglassen Twister =) Vad det var isglass var bra för kommer jag inte ihåg, men det är väl mindre viktigt..?

Lite godis (och mango som inte syns på bilden) för att fira en fin träningsvecka =)

2 kommentarer:

  1. Damn!!! Vilken vecka. Är helt stum av beundran att du fixar det, och ändå känner att kroppen är med och svarar. Hänger upp det som inspiration!

    Och sedan måste jag säga att din attityd är så himla bäst. Alltså, alla fattar ju att man måste träna hårt och försaka en massa för att komma långt. Men du verkar lyckas kombinera det med att inte glömma bort annat i livet som är viktigt, och det tycker jag är värd all respekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen, tusen tack Malin =) Blev jätteglad av den här kommentaren! =)
      Har trappat upp väldigt långsamt med mängden för att inget skall hända med kroppen, finns inte ord för hur härligt det kändes att genomföra en "riktig mängdvecka" efter så många år av upptrappande =) Och att vakna idag och vara skitsugen på att ge sig ut - då kändes det bara överfantastiskt. Ett klart tecken på att kroppen orkar mängden jag har matat den med.

      Och tusen tack för det där sista. Det är vidrigt svårt att få ihop allt ibland, men så värt det i slutändan. =)

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.