torsdag 3 maj 2012

47KM stakning & gott proteinpulver

Idag stod rullskidor på schemat! Ville gärna försöka få till ett längre pass eftersom det pga flyttandet blivit dåligt med både riktiga långpass samt två pass om dagen..
Vid fem var vätskeryggsäcken fylld och jag gav mig iväg! =) Det gick riktigt segt i början men blev lättare och lättare allt eftersom. I 20 grader och strålande sol stakade jag på cykelvägen mellan Anderstorp och Gnosjö och hade det gott. Efter 18km stannade jag och stoppade i mig lite druvsocker.

Idag var första gången jag på allvar testade att åka rullskidor med mina värstingstavar från Madshus. Eftersom jag är rätt jävla duktig på att bryta stavar när jag åker rullskidor vågar jag aldrig åka med annat än lite billigare varianter, eller riktigt gamla stavar. Just nu kör jag i princip alla pass med ett par gamla One Way. Men herregud vilken skillnad det var att åka med finstavarna! Det var inga problem alls att hålla hög hastighet utan någon jätteansträngning. Blev riktigt sugen på att tävla =)

Efter 3 timmar var jag nöjd och stakade hem och körde i mig en proteindrink med pulvret från One Whey jag fick hem häromdagen. Om det funkar låter jag vara osagt ännu, har ju bara provat det i ett par dagar, men fy fan så gott det är! =) Äntligen ett proteinpulver som inte smakar peck!




One Whey Choklad/Hasselnöt =)


3 kommentarer:

  1. Kul att du är igång igen! Ska bli spännande att få en utvärdering av pulvret. Har aldrig testat något, men funderar ibland på att göra det...

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Märks att typ ALLA tjejer fått upp ögonen för One Whey nu! Det är verkligen världens godaste proteinpulver. Ingen av mina tjejkompisar eller dem på gymmet dricker något annat längre... Annat protein smakar så kemiskt i jämförelse One Whey är som en milkshake men med bara protein :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det smakar hur gott som helst! Hoppas bara effekten av det är lika bra som smaken =)

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.