torsdag 3 maj 2012

Västsvenska rullskidcupen & Ulricehamns rullskidläger 2012


Efter en titt hos Erik Wickström såg jag att Västsvenska rullskidcupen drar igång igen! Kul! =) Jag kommer inte åka hela cupen men det finns stora chanser (eller risker? ;-)) att jag dyker upp på en del tävlingar i höst. Det är främst de långa distanserna som lockar. Eftersom jag inte är så high på skate än och fortfarande är skeptisk efter den kraftiga vurpan jag hade för ett tag sedan så kommer jag däremot inte köra backracet King of the Hill i Juni.

Häromveckan fick jag också inbjudan till Ulricehamns rullskidläger i slutet på Juni! Skall ta en titt i kalendern och ringa till Helen och höra om inte hon skall ta svängen förbi också så det blir en riktig favorit i repris från 2011 =)


De lopp som hittills är klara för Västsvenska rullskidcupen 2012 är;

King of the Hill 2 Juni
Backrace med prolog och jaktstart. 4+4km, klassiskt + fristil. Läs mer här.


Aleloppet  18 Augusti
16km klassiskt. Läs mer här.


Tidaholms stadslopp 1 September
-

Hallands Rullski 9 September
47 km klassiskt. Läs mer här.

Vårgårdarullen 22 September
40km klassiskt.

Lindénarullen 7 Oktober
27km klassiskt med intervallstart. Läs mer här.

Rådarullen 20 Oktober
16 eller 32km klassiskt. Läs mer här.


Rollsborundan 4 November


18km klassiskt. Sveriges största & äldsta rullskidlopp! Läs mer här


Bild från KM i Rullskidor i höstas. Den enda tävlingen på rullskidor jag ställt upp i.
Får det bli ändring på =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.