onsdag 30 maj 2012

AD Plast fortsätter som sponsor även 2013!

Igår stod det klart att AD Plast fortsätter som sponsor till Team XCS Power även kommande säsong :-) Vi var där och hälsade på för någon vecka sedan och det var riktigt kul att sitta ner och prata med Mikael, som minst sagt har många järn i elden.



I övrigt är det mycket med hus, sponsorer, vårt löpevenemang och jobb så det har blivit lite dåligt tränat på sistonde. Jag hade nog hunnit träna lite mer än vad jag gjort, men har sovit för lite och dåligt för att våga mig på att träna för fullt. Vill inte riskera sjuksom.

Och idag beställde teamet kläderna till löpningen i Vetlanda! Pontus kommer springa i gula shorts och vitt linne, jag springer i röda tights och blått linne. Alla kläder kommer från Nike, dels för att få det enhetligt, för att Nike har riktigt bra löpargrejjer och sen för att Nike ofta gör kläder i massa olika färger så det var relativt lätt att hitta röda/vita/blå och gula saker.

Något som däremot inte var lika kul var att de enda blå långa tightsen bara fanns i storlek XL och L.. Och det enda röda som inte var en kjol eller fotbollsshorts var ett par minimala kompressionsshorts. Varför är nästan alltid alla damshorts så korta att man lika gärna skulle kunna springa i bara trosor? Speciellt när sådana shorts gärna kryper upp när man springer också. Om jag hade velat att folk skulle se halva arslet på mig hade jag ju lika gärna kunnat springa naken....






Som det är nu skall det bli 19 grader och molningt nästa Onsdag.
Det kommer väl hinna ändras sisådär 76 gånger innan det verkligen blir Onsdag nästa vecka, men förhoppningsvis håller den prognosen sig. För publikens skull hade det såklart varit bäst om det blir strålande sol, men för löpningens skull får det gärna komma lite moln så man slipper dricka så mycket vatten :-)


2 kommentarer:

  1. Härligt med sponsorn! Och snygga kläder, även om jag håller med dig helt om tightslängder. Baywatch var tydligen en stark inspirationskälla för design av träningskläder för tjejer.

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt med korta tights, antingen sitter de så högt upp på låret så de åker in... eller så är de för långa så att hela byxan kasar ner :-( Dagens i-landsproblem, men ett riktigt störigt sånt! Vill gärna hitta den perfekta byxan!

    Förresten ang Shock absorber-bhn, hur hårt ska den sitta? i vilken av de tre hakarna knäpper du din? Har du pulsband under? Jag testade två storlekar häromdagen, den mindre fick jag knäppa ytterst och lär inte få in något pulsband under, den större fick jag knäppa innerst. Töjer den sig?
    /Anna

    SvaraRadera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.