måndag 18 juni 2012

When life gives you lemons, make lemonade .

För att allt skall fungera och flyta på bra med min träning krävs att jag har balans i livet, och att jag känner att allt fungerar runikring. Det har det av olika anledningar inte gjort på sistonde, och det har gått ut väldigt mycket över träningen. Det är helt onödigt att gå in på exakt vad, men man kan väl säga så pass mycket att det handlar om bla ett dödsfall.

Den här veckan skall jag försöka komma upp i normal träningsmängd igen, sen får vi se om det går. Det får ta den tid det tar, det här.

Imorse lyckades jag försova mig så istället för att träna chockade jag min arbetsplats med att dyka upp klockan 8. Mot detta slutade jag lite tidigare och gav mig ut på mina Atlas-rullskidor.

Det blev ett tre timmar långt stakpass där inte ett enda bentag togs och jag tänkte "Nu åker jag hem" ca 700 gånger. Trots att stakpass är en favorit.
Jag körde mellan Anderstorp och Gnosjö, vilket är perfekt för stakning. Fin asfalt och så lutar det först irriterande uppåt, se skönt och lätt utför och sen uppåt igen. Under första timmen var det soligt, varmt och kvavt och det gick nästan i överkant sakta på runt 4:20-5:00/km. Under de två sista timmarna ösregnade det (att någon gång få ett mellanting hade ju inte gjort något......) och jag drog upp hastigheten och låg mellan 3:00-3:45.

Väl hemma gjorde jag 25 x 5 "halvbrutal-situps" (har inte listat ut hur man monterar upp plattan så man kan göra brutalsitups) på en maskin-grejj jag fått låna av mamma och pappa, samt höftböj i sammanlagt 10 minuter. Magen är en viktig muskel att få med som skidåkare och en av mina favoritmuskler att träna. Höftböj vet jag inte om är så bra för skidåkningen egentligen.. Visst tar det på baksida lår en del men ärligt talat gör jag det bara för att få snyggare röv.

Vi skall göra många situps ihop.


Träning i regn gör dig blöt, hungrig och jävligt smutsig.
Undrar hur benen ser ut om man kör utan stänkskydd....


2 kommentarer:

  1. Tycker dina ben ser ut som du har kört utan stänkskydd? Har man stänkskydd som fungerar blir man ju inte skitig alls eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. St haft olika stänkskydd monterade på skidorna men lyckas ändå se ut såhär efter varenda vattenpass.

      Radera

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.