söndag 15 september 2013

17,5 timmar och 29 mil i veckan som gick.

Det här får bli ett kort inlägg för nu är det en trött mamma som gärna vill gå och lägga sig brevid bebisen som redan ligger och sover inne i sängen :-)

Veckan som gått har varit en fantastiskt bra mängdvecka. Lite färre intervaller men äsch, vad gör det! Det finns alltid tid att ta igen dem. 17,5 timmar och 29 mil landade det i alla fall på. Är ganska säker på att det är den bästa träningsveckan mängdmässigt sen Charlie föddes. Det som känns absolut allra bäst med veckan är att jag inte känner mig sliten eller trött. Kroppen var lite trött där i Fredags kväll när jag hade kört 5 pass på 2,5 dag (det är den inte riktigt van vid än) men det släppte sen på passet under Lördagsmorgonen :-)

Träningen har fördelat sig såhär:
- Strax under 6 timmar cykling på trainern i vardagsrummet. 1 timme A2, resten A1.
- 30 minuter styrketräning i gymmet ute på gården.
- 22 minuter A2 på Thorax Trainer
- 10 timmar och 40 minuter rullskidor.

bild från väldigt tidigt långpass i Fredags
Det enda som kändes tråkigt var att jag inte kunde delta i SM i veckan. Det var en tävling jag verkligen velat köra men det gick helt enkelt inte. Så jag bröt ihop lite smått i Lördags (och köpte världshistoriens största godispåse) och tittade på typ 10 avsnitt av One Tree Hill istället..

Veckan avslutades däremot på ett fint sätt idag. I morse cyklade jag en timme på morgonen innan Charlie vaknade, sen åt vi frukost innan vi gick bort och röstade i Kyrkovalet.

Vid halv fyra kom mamma och pappa och tog med sig Charlie  och jag rullade bort mot parkeringen vid gamla Bil Atlas för att se om det skulle dyka upp några på den gemensamma rullskidträningen idag, eller om jag skulle få köra ensam igen.

Fick en positiv överraskning när jag hittade Magnus och Johan på parkeringen och tillsammans satte vi av mot Gnosjö. Väl i Gnosjö stakade vi upp första backen som man kommer till innan man kan svänga in mot centrum, sen rullade vi ner igen och tog av mot Kallset. När vi kom fram dit efter 9KM stakade vi uppför den långa sega backen och därefter visade jag lite styrkeövningar för triceps och mage som man kan köra på rullskidor.

Efter 1:50 hade vi kommit tillbaka till parkeringen där vi startade och jag sa hej då till Johan och Magnus och fortsatte i 1:10 till själv. Eftersom det gått väldigt lugnt både hastighetsmässigt (strax under 14km/h i snitt) och pulsmässigt (121 i snitt) för min del när vi körde tillsammans låg jag lite högre i hastighet (17km/h i snitt) och puls (140 i snitt) under de där sista 80 minutrarna.

Väldigt trevligt att ha några att samtala med under passet faktiskt! Det är ju inte direkt ofta jag blir bortskämd med det. Tiden flög verkligen iväg på ett helt annat sätt än vad den gör när man åker själv.

I morgon blir det antagligen Thorax Trainer på morgonen och ett kortare distanspass på rullskidor när Tomas kommer hem från Lettland på kvällen :-) På Tisdag skall jag nog ta mig en välförtjänt vilodag och åka till Vetlanda för att se första finalen mellan Vetlanda-Piraterna.

försökte ta panoramabild av Gnosjövägen. Gick sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Kommentarer om något annat än vad som kan tänkas vara relevant för inlägget ovan eller påhopp raderas.